Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

INFORMATICS FOR BACHELOR STUDENTS IN THE BUSINESS PROGRAMS OF HUNGARIAN PUBLIC UNIVERSITIES

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F16%3A43875230" target="_blank" >RIV/70883521:28120/16:43875230 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60162694:G43__/16:00532760

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    INFORMATICS FOR BACHELOR STUDENTS IN THE BUSINESS PROGRAMS OF HUNGARIAN PUBLIC UNIVERSITIES

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article, written in a form of a case study, deals with teaching informatics in bachelor study programs at faculties oriented to business of the Hungarian public universities. Its main target is to map teaching of informatics, to analyze and summarize it. Informatics teaching has been dealt by the authors for a long time in articles at the conferences and journals. The paper is a free continuation of the analysis at the Czech universities in the paper at ICTE conference in 2014. The introductory part of the article specifies teaching informatics as an important prerequisite of students' competitiveness in the sphere of commerce, in state and local administrative. The next part analyses bachelor teaching programs and study courses in economics, management, entrepreneurship, and business administration from the point of view of the informatics education. The analysis shows the institutions' interest in teaching informatics. The final part offers the comparison between the situation at the Hungarian and Czech universities. The findings can serve as a basis for further improvement in informatics teaching at the author's faculties.

  • Název v anglickém jazyce

    INFORMATICS FOR BACHELOR STUDENTS IN THE BUSINESS PROGRAMS OF HUNGARIAN PUBLIC UNIVERSITIES

  • Popis výsledku anglicky

    The article, written in a form of a case study, deals with teaching informatics in bachelor study programs at faculties oriented to business of the Hungarian public universities. Its main target is to map teaching of informatics, to analyze and summarize it. Informatics teaching has been dealt by the authors for a long time in articles at the conferences and journals. The paper is a free continuation of the analysis at the Czech universities in the paper at ICTE conference in 2014. The introductory part of the article specifies teaching informatics as an important prerequisite of students' competitiveness in the sphere of commerce, in state and local administrative. The next part analyses bachelor teaching programs and study courses in economics, management, entrepreneurship, and business administration from the point of view of the informatics education. The analysis shows the institutions' interest in teaching informatics. The final part offers the comparison between the situation at the Hungarian and Czech universities. The findings can serve as a basis for further improvement in informatics teaching at the author's faculties.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Information and Communication Technology in Education Proceedings, ICTE 2016, Information and Communication Technology in Education Proceedings

  • ISBN

    978-80-7464-850-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    24-31

  • Název nakladatele

    University of Ostrava Pedagogical Faculty

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava: University of Ostrava

  • Datum konání akce

    5. 9. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku