Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

INFORMATICS AT THE CZECH PUBLIC UNIVERSITIES FOR BACHELOR STUDENTS IN THE BUSINESS PROGRAMS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F14%3A00520819" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/14:00520819 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/70883521:28120/14:43871572

  • Výsledek na webu

    <a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    INFORMATICS AT THE CZECH PUBLIC UNIVERSITIES FOR BACHELOR STUDENTS IN THE BUSINESS PROGRAMS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article, written in a form of a case study, deals with teaching informatics in bachelor study programmes of faculties of economics of Czech public universities. Its main target is to map teaching of informatics, to analyse and compare it. Teaching informatics has been dealt with by the authors for a long time in articles, the impetus for writing this article being the reviewers´ comments to their previous articles. The introductory part of the article specifies teaching informatics as an important prerequisite of students´ competitiveness in the sphere of commerce, in state and local administration. The next part analyses bachelor teaching programmes and study courses of faculties of economics and the contents of their informatics courses. A roughanalysis shows the faculties´ interest in teaching informatics; the detailed analysis provides typical areas in teaching informatics. The final part proposes some improvements. The findings serve as a basis for further improvement in info

  • Název v anglickém jazyce

    INFORMATICS AT THE CZECH PUBLIC UNIVERSITIES FOR BACHELOR STUDENTS IN THE BUSINESS PROGRAMS

  • Popis výsledku anglicky

    The article, written in a form of a case study, deals with teaching informatics in bachelor study programmes of faculties of economics of Czech public universities. Its main target is to map teaching of informatics, to analyse and compare it. Teaching informatics has been dealt with by the authors for a long time in articles, the impetus for writing this article being the reviewers´ comments to their previous articles. The introductory part of the article specifies teaching informatics as an important prerequisite of students´ competitiveness in the sphere of commerce, in state and local administration. The next part analyses bachelor teaching programmes and study courses of faculties of economics and the contents of their informatics courses. A roughanalysis shows the faculties´ interest in teaching informatics; the detailed analysis provides typical areas in teaching informatics. The final part proposes some improvements. The findings serve as a basis for further improvement in info

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Information and Communication Technology in Education

  • ISBN

    978-80-7464-561-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    35-44

  • Název nakladatele

    University of Ostrava

  • Místo vydání

    Rožnov pod Radhoštěm

  • Místo konání akce

    Rožnov pod Radhoštěm

  • Datum konání akce

    1. 1. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku