Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analýza studijních programů učitelství informatiky v České republice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F24%3A43974354" target="_blank" >RIV/49777513:23420/24:43974354 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.didinfo.net/images/DidInfo/files/Didinfo_2024_regio.pdf" target="_blank" >https://www.didinfo.net/images/DidInfo/files/Didinfo_2024_regio.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Analýza studijních programů učitelství informatiky v České republice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá vzděláváním učitelů informatiky v České republice a jako hlavní metodologický nástroj využívá konceptuální obsahovou analýzu. Vychází z metodiky použité v předchozí studii, která byla v souvislosti se studijními programy učitelství informatiky v ČR realizována. Hlavním podkladem pro realizovanou analýzu byly volně dostupné elektronické studijní programy učitelství informatiky a předměty v nich obsažené. Analyzovány byly bakalářské a magisterské studijní programy učitelství informatiky pro 2. stupeň ZŠ a SŠ. Příspěvek přináší i základní přehled o postavení informatiky ve studijních programech učitelství pro 1. stupeň a o možnostech rozšiřujícího studia učitelství informatiky. Realizovaná analýza poskytuje ucelený přehled o vzdělávání učitelů informatiky v České republice a výsledky nabízejí shrnutí aktuálního stavu studijních programů a jejich skladby, což může být zajímavé zejména v souvislosti s revidovaným kurikulem a novou vzdělávací oblastí informatika.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of Informatics Teacher Training Programmes in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the preparation of informatics teachers in the Czech Republic and uses conceptual content analysis as the main methodological tool. It builds on the methodology used in a previous study conducted in the context of informatics teacher education programmes in the Czech Republic. The main basis for the conducted analysis was the freely available electronic study programmes of training teachers of informatics and the courses in them. The analyzed programmes were Bachelor&apos;s and Master&apos;s degree programmes in informatics teaching for middle school and high school level. The paper also provides a basic overview of the position of informatics in the study programmes for primary school teachers and the possibilities of professional development studies in informatics teaching. The analyses conducted provide a comprehensive overview of informatics teacher education in the Czech Republic and the results offer a summary of the current status of study programmes and their composition, which may be of particular interest in the context of the revised curriculum and the new educational area of informatics.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    DIDINFO 2024: Regionální sborník konference

  • ISBN

    978-80-7494-698-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    61-70

  • Název nakladatele

    Technická univerzita v Liberci

  • Místo vydání

    Liberec

  • Místo konání akce

    Liberec

  • Datum konání akce

    7. 2. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku