Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Informatics education: current state and perspectives of development within the system of Field didactics in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10318893" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10318893 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60076658:12410/15:43889374

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Informatics education: current state and perspectives of development within the system of Field didactics in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study offers an overview of the current state in the field of informatics education in the Czech Republic. The new publication of a monograph focusing on field didactics showed that a complex analysis of the current situation and future perspectivesof development in informatics education that has not yet been addressed is needed. The article presents an overview of development in the discipline from the 1960s, defines the main goals for informatics education in the Czech Republic and emhpasizes aneed to revise curriculum about ICT in official pedagogical documents, teacher education including training of primary teachers and methodology of research in the field of informatics education. The authors analyse current trends that have impact on informatics education and also refer to the dynamics of computer science education, gradual shift of computer science to lower school education levels and introduction of new computer science topics into the area of information and communicat

  • Název v anglickém jazyce

    Informatics education: current state and perspectives of development within the system of Field didactics in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    This study offers an overview of the current state in the field of informatics education in the Czech Republic. The new publication of a monograph focusing on field didactics showed that a complex analysis of the current situation and future perspectivesof development in informatics education that has not yet been addressed is needed. The article presents an overview of development in the discipline from the 1960s, defines the main goals for informatics education in the Czech Republic and emhpasizes aneed to revise curriculum about ICT in official pedagogical documents, teacher education including training of primary teachers and methodology of research in the field of informatics education. The authors analyse current trends that have impact on informatics education and also refer to the dynamics of computer science education, gradual shift of computer science to lower school education levels and introduction of new computer science topics into the area of information and communicat

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Information and Communication Technologies in Education

  • ISSN

    1805-3726

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Volume 4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    14-31

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus