Introducing Topics from Informatics into Primary School Curricula: How Do Teachers Take It?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43885696" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43885696 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Introducing Topics from Informatics into Primary School Curricula: How Do Teachers Take It?
Popis výsledku v původním jazyce
The process of introducing compulsory ICT education at primary school level in the Czech Republic should be completed next year. Programming and Information, two topics from the basics of computer science have been included in a new textbook. The question is whether the new chapters of the textbook are comprehensible for primary school teachers, who have undergone no training in computer science. The paper reports on a pilot verification project in which pre-service primary school teachers were trainedto teach these informatics topics.
Název v anglickém jazyce
Introducing Topics from Informatics into Primary School Curricula: How Do Teachers Take It?
Popis výsledku anglicky
The process of introducing compulsory ICT education at primary school level in the Czech Republic should be completed next year. Programming and Information, two topics from the basics of computer science have been included in a new textbook. The question is whether the new chapters of the textbook are comprehensible for primary school teachers, who have undergone no training in computer science. The paper reports on a pilot verification project in which pre-service primary school teachers were trainedto teach these informatics topics.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Informatics in Schools: Local Proceedings of the 6th International Conference ISSEP 2013 - Selected Papers.
ISBN
978-3-86956-222-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
41-51
Název nakladatele
Universitätsverlag Potsdam
Místo vydání
Potsdam
Místo konání akce
Oldenburg
Datum konání akce
26. 2. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—