How do Primary Teachers Respond to Introduction of Basics of Computer Science into School Curricula of ICT
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F14%3A43887121" target="_blank" >RIV/60076658:12410/14:43887121 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
How do Primary Teachers Respond to Introduction of Basics of Computer Science into School Curricula of ICT
Popis výsledku v původním jazyce
The article focuses on basics of computer science education at primary school. The trend of recent years is to reintroducing computer science kontent into school curricula. The question is whether topics of basic sof algorithmisation and understanding ofinformation are comprehensible for primary school teachers, who have undergone no training in computer science and how they respond to them. The paper reports about new textbook verification project in which pre-service teachers were trained to teach these topics. The results could shed more light into understanding how teacher builds up his/her pedagogical content knowledge in the area of propaedeutics of computer science.
Název v anglickém jazyce
How do Primary Teachers Respond to Introduction of Basics of Computer Science into School Curricula of ICT
Popis výsledku anglicky
The article focuses on basics of computer science education at primary school. The trend of recent years is to reintroducing computer science kontent into school curricula. The question is whether topics of basic sof algorithmisation and understanding ofinformation are comprehensible for primary school teachers, who have undergone no training in computer science and how they respond to them. The paper reports about new textbook verification project in which pre-service teachers were trained to teach these topics. The results could shed more light into understanding how teacher builds up his/her pedagogical content knowledge in the area of propaedeutics of computer science.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Technology and Information Education (print)
ISSN
1803-537X
e-ISSN
—
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
45-56
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—