Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jak učíme informační gramotnost? A co jde dělat jinak?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F19%3A00108425" target="_blank" >RIV/00216224:14210/19:00108425 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jak učíme informační gramotnost? A co jde dělat jinak?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem přednášky nebo workshopu (možné jsou obě varianty) bude reflexe toho, jak s informační gramotností pracujeme ve školním prostředí. Pokusím se ukázat některé zajímavé výsledky výzkumů, které jsme v rámci TAČR projektu provedli a které ukazují, že jde o téma, které (minimálně na středních školách) vstupuje jednak do výuky informatiky, ale také prochází velkým množstvím dalších předmětů. Pokusíme se ukázat, jak ji reflektují školní kurikula, učitelé v rozhovorech i studenti. Cílem bude se v diskusi společně zamyslet nad tím, co do informační gramotnosti spadá, jak ji učit a jakým způsobem ji pomoci kolegům i z jiných předmětů než informatika rozvíjet. Současně bude představen prototyp online učebnice, určené pro střední školy zaměřující se právě na informační gramotnost, jako na jedno ze dvou nejvýznamnějších témat výuky informatiky.

  • Název v anglickém jazyce

    How do we teach information literacy? And what else can be done?

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the lecture or workshop (both possible) will be to reflect on how we work with information literacy in the school environment. I will try to show some interesting results of the research we have done within the TAČR project and show that this is a topic that (at least in secondary schools) enters both computer science education and many other subjects. We will try to show how it reflects school curricula, teachers in interviews and students. The aim will be to discuss together what information literacy is, how to teach it, and how to help colleagues in non-computer science subjects. At the same time, a prototype of an online textbook for secondary schools focusing on information literacy will be introduced as one of the two most important topics of computer science education.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL02000040" target="_blank" >TL02000040: Platforma pro transfer znalostí: informační gramotnost pro středoškoláky v otevřeném mash-up virtuálním učebním prostředí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů