A REVIEW AND CRITIQUE OF RESEARCHES ON KNOWLEDGE MANAGEMENT AND INNOVATION IN ACADEMIA
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F17%3A63516285" target="_blank" >RIV/70883521:28120/17:63516285 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
A REVIEW AND CRITIQUE OF RESEARCHES ON KNOWLEDGE MANAGEMENT AND INNOVATION IN ACADEMIA
Popis výsledku v původním jazyce
Knowledge management has been deemed a new source of competitive advantage for any organization that wishes to perform better. Numerous researches have been conducted to prove positive impacts exerted on organizational performance and its innovation by knowledge management. This paper aims to advance understanding of the relationship between knowledge management and innovation in research institutes and universities by reviewing the results of previous studies that have investigated the relationship between knowledge management and innovation in academia. The results of the review from 10 studies suggest that knowledge management and innovation are interrelated in institutes and universities’ performance. The paper concludes with a critique of previous studies and recommendations for future research.
Název v anglickém jazyce
A REVIEW AND CRITIQUE OF RESEARCHES ON KNOWLEDGE MANAGEMENT AND INNOVATION IN ACADEMIA
Popis výsledku anglicky
Knowledge management has been deemed a new source of competitive advantage for any organization that wishes to perform better. Numerous researches have been conducted to prove positive impacts exerted on organizational performance and its innovation by knowledge management. This paper aims to advance understanding of the relationship between knowledge management and innovation in research institutes and universities by reviewing the results of previous studies that have investigated the relationship between knowledge management and innovation in academia. The results of the review from 10 studies suggest that knowledge management and innovation are interrelated in institutes and universities’ performance. The paper concludes with a critique of previous studies and recommendations for future research.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
DOKBAT 2017 - 13th Annual International Bata Conference for Ph.D. Students and Young Researchers
ISBN
978-80-7454-654-9
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
1-14
Název nakladatele
Fakulta managementu a ekonomiky, UTB ve Zlíně
Místo vydání
Zlín
Místo konání akce
Zlín
Datum konání akce
26. 4. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—