Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Impacts of Knowledge Management on Innovation in Higher Education Institutions: An Empirical Evidence from Vietnam.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F18%3A63519460" target="_blank" >RIV/70883521:28120/18:63519460 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.14254/2071-789X.2018/11-3/18" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.14254/2071-789X.2018/11-3/18</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14254/2071-789X.2018/11-3/18" target="_blank" >10.14254/2071-789X.2018/11-3/18</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Impacts of Knowledge Management on Innovation in Higher Education Institutions: An Empirical Evidence from Vietnam.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Knowledge management (KM) and innovation (INNO) are often defined as the key drivers for improvement of organizational performance. The purpose of this paper is to explore the impacts of KM on INNO in an academic environment. The results of this study are based on survey data collected during 2017 in 30 public universities equally located in 3 regions of Vietnam. Structural Equation Modelling (SEM) is used to test the hypothesized relationships between KM and INNO. The authors of this study have found that KM comprehensively impacts technical INNO in academic settings and that not all components of KM are directly associated with administrative INNO. Besides enriching the literatures on this rapport, this study is also of value in managerial perspective as it helps increase higher education institutions’ (HEIs) knowledge on how to boost their organisational innovativeness, and then enhance performance by engaging in KM activities. A list of measurement scales serving as a checklist for leadership of any HEI desire to practice KM and then boost organizational innovation is provided by this study.

  • Název v anglickém jazyce

    Impacts of Knowledge Management on Innovation in Higher Education Institutions: An Empirical Evidence from Vietnam.

  • Popis výsledku anglicky

    Knowledge management (KM) and innovation (INNO) are often defined as the key drivers for improvement of organizational performance. The purpose of this paper is to explore the impacts of KM on INNO in an academic environment. The results of this study are based on survey data collected during 2017 in 30 public universities equally located in 3 regions of Vietnam. Structural Equation Modelling (SEM) is used to test the hypothesized relationships between KM and INNO. The authors of this study have found that KM comprehensively impacts technical INNO in academic settings and that not all components of KM are directly associated with administrative INNO. Besides enriching the literatures on this rapport, this study is also of value in managerial perspective as it helps increase higher education institutions’ (HEIs) knowledge on how to boost their organisational innovativeness, and then enhance performance by engaging in KM activities. A list of measurement scales serving as a checklist for leadership of any HEI desire to practice KM and then boost organizational innovation is provided by this study.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Economics and Sociology

  • ISSN

    2071-789X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    UA - Ukrajina

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    301-320

  • Kód UT WoS článku

    000445942400018

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85054515830