Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

MARKETING COMMUNICATIONS ON B2B MARKETS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F17%3A63516344" target="_blank" >RIV/70883521:28120/17:63516344 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    MARKETING COMMUNICATIONS ON B2B MARKETS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Business to business (B2B) communications have long been based on personal contact. With the development of internet technologies, however, part of B2B communications has moved online, and this trend will continue to increase. This article investigates how the marketing communications on modern B2B markets have been changing and provides information to European industrial companies on how to modernize their current communication techniques. In order to report on the current state of B2B communications, a literature review has been conducted. A qualitative study among representatives of the European machine tools market followed, so as to determine the state of communications in a specific part of the market. It was discovered that the European B2B marketers in the field of machine tools have an overview of the new marketing communication techniques, but the use is narrow. This shows the large reserves in marketing techniques and the opportunities to make the communications strategies of these companies more efficient. Future research should validate these findings by means of quantitative methods to propose actions for restructuring their communications strategies and techniques, as in the following decades the millennial generation will take over management positions and will call for modern forms of communication.

  • Název v anglickém jazyce

    MARKETING COMMUNICATIONS ON B2B MARKETS

  • Popis výsledku anglicky

    Business to business (B2B) communications have long been based on personal contact. With the development of internet technologies, however, part of B2B communications has moved online, and this trend will continue to increase. This article investigates how the marketing communications on modern B2B markets have been changing and provides information to European industrial companies on how to modernize their current communication techniques. In order to report on the current state of B2B communications, a literature review has been conducted. A qualitative study among representatives of the European machine tools market followed, so as to determine the state of communications in a specific part of the market. It was discovered that the European B2B marketers in the field of machine tools have an overview of the new marketing communication techniques, but the use is narrow. This shows the large reserves in marketing techniques and the opportunities to make the communications strategies of these companies more efficient. Future research should validate these findings by means of quantitative methods to propose actions for restructuring their communications strategies and techniques, as in the following decades the millennial generation will take over management positions and will call for modern forms of communication.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    DOKBAT 2017 - 13th Annual International Bata Conference for Ph.D. Students and Young Researchers

  • ISBN

    978-80-7454-654-9

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    273-280

  • Název nakladatele

    Fakulta managementu a ekonomiky, UTB ve Zlíně

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    26. 4. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku