Behaviorální kompetence projektových manažerů: nezbytnost či chiméra?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F17%3A63517686" target="_blank" >RIV/70883521:28120/17:63517686 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Behaviorální kompetence projektových manažerů: nezbytnost či chiméra?
Popis výsledku v původním jazyce
Projektové řízení je disciplína, která v České republice zažívá svůj boom až v posledním desetiletí. Je však velmi aktuální s ohledem na skutečnost, kolik různých projektů se denně na celém světě realizuje, jeho důležitost se zvyšuje, považuje se za směsici vědy a umění. Jeho důležitou součástí je projektový manažer, který je zodpovědný nejen za splnění cíle projektu, ale je klíčovou osobou po dobu jeho celého životního cyklu. Konkrétní znalosti manažera závisí na zadání projektu. Existuje ovšem znalostní základ, který lze aplikovat na všechny projekty. K osobě projektového manažera se tedy vážou jeho kompetence. Předkládaný příspěvek cílí k analýze behaviorálních kompetencí manažera vzdělávacích projektů. Vzdělávacím sektorem jsou myšleny především české veřejné i soukromé vysoké školy a vzdělávací instituce a agentury, které poskytují kurzy s možností vzdělávání pro firmy i jednotlivce. Metodika vědeckých prací je členěna do pěti kroků. Prvním z nich je určení cíle výzkumu, následuje provedení kritické literární rešerše a definování hypotéz. Třetím krokem je výběr vhodných metod a získání dat prostřednictvím kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Ve čtvrtém kroku jsou zpracována data pomocí matematicko-statistických metod. Poslední krok je zaměřen na ověření hypotéz, interpretujeme výsledky a dochází ke kontrole naplnění cíle.
Název v anglickém jazyce
Behavioral competencies of project managers: Necessity or chimera?
Popis výsledku anglicky
Project management is the discipline which has been experiencing boom in the last decade in the Czech Republic. However, it is very up to date with regard to many different projects are being deployed daily across the world, its importance is increasing, it is considered a mixture of science and fine arts. Important part is the project manager, who is responsible not only for achieving the project goal, but he is also a key person throughout life cycle. However, there is a knowledge base that can be applied to all projects. Knowledge of project manager is associated with set of project. The aim of this paper is to analyze the behavioral competencies of the manager of educational projects. The education sector are mainly thought the Czech public and private universities and educational institutions and agencies which provide training courses for the companies and also individuals. Methodology of scientific work is divided into five steps. The first of them is determine the goal of the research, than is critical literary research to define hypotheses. The third step is to select appropriate methods and obtain data through qualitative and quantitative research. In the fourth step processed data by using the mathematical-statistical methods. The last step is focused on verifying hypotheses, interpreting results, and completing the goal.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Global Science
ISSN
2453-756X
e-ISSN
—
Svazek periodika
2017
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
1-13
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—