Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Školní vzdělávací programy v kontextu principů strategického plánování

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F17%3A63518336" target="_blank" >RIV/70883521:28120/17:63518336 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Školní vzdělávací programy v kontextu principů strategického plánování

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento článek se zabývá otázkou, do jaké míry jsou školní vzdělávací programy (ŠVP) škol počátečního vzdělávání České republiky v souladu s definovanými principy strategického plánování a zda lze tedy ŠVP těchto škol vnímat jako dokumenty strategického plánování. Obsahová analýza výběrového souboru ŠVP škol počátečního vzdělávání ukázala na spíše nízký soulad podoby ŠVP s principy strategického plánování. Zároveň však existence škol s poměrně vysokou úrovní naplnění těchto principů naznačila existenci potenciálu ke zlepšování tohoto stavu. Analýza dále identifikovala nejvyšší míru nenaplnění principů spojených se systémem evaluace ŠVP, s formulací SMART ukazatelů a s utvářením provázaných asociací mezi ŠVP a zdroji školy. Konečně poslední závěr identifikoval nejvyšší soulad s hodnocenými principy strategického plánování v případě ŠVP víceletých gymnázií a naopak nejnižší soulad v případě ŠVP středních škol.

  • Název v anglickém jazyce

    School education programs in the context of strategic planning principles

  • Popis výsledku anglicky

    This article deals with the question, to what extent school education programmes (SEPs) of primary and secondary schools in the Czech Republic meet the principles of strategic planning. Hence, the question whether SEPs may be regarded as strategic documents is researched. The content analysis of a sample of SEPs points out a rather low accordance between SEPs and the principles and strategic planning. However, there are a number of SEPs that meet most of the principles of strategic planning. Consequently, a potential to improve the strategic nature of SEPs is identified. The analysis, moreover, finds that the evaluation part of SEPs, formulation of SMART indicators and the links between SEPs and school resources are the main weaknesses of SEPs, regarding the principles of strategic planning. Finally, the analysis shows the highest accordance between SEPs and the principles of strategic planning for classical grammar schools and the lowest accordance between SEPs and the principles of strategic planning for secondary schools.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TD03000370" target="_blank" >TD03000370: Metodika na podporu tvorby, aktualizace a hodnocení školních vzdělávacích programů v počátečním vzdělávání v souladu s dobrou praxí strategického plánování</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Veřejné zakázky a PPP projekty

  • ISSN

    1803-9553

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    19-26

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus