Školní vzdělávací programy v kontextu principů strategického plánování
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F17%3A63518336" target="_blank" >RIV/70883521:28120/17:63518336 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Školní vzdělávací programy v kontextu principů strategického plánování
Popis výsledku v původním jazyce
Tento článek se zabývá otázkou, do jaké míry jsou školní vzdělávací programy (ŠVP) škol počátečního vzdělávání České republiky v souladu s definovanými principy strategického plánování a zda lze tedy ŠVP těchto škol vnímat jako dokumenty strategického plánování. Obsahová analýza výběrového souboru ŠVP škol počátečního vzdělávání ukázala na spíše nízký soulad podoby ŠVP s principy strategického plánování. Zároveň však existence škol s poměrně vysokou úrovní naplnění těchto principů naznačila existenci potenciálu ke zlepšování tohoto stavu. Analýza dále identifikovala nejvyšší míru nenaplnění principů spojených se systémem evaluace ŠVP, s formulací SMART ukazatelů a s utvářením provázaných asociací mezi ŠVP a zdroji školy. Konečně poslední závěr identifikoval nejvyšší soulad s hodnocenými principy strategického plánování v případě ŠVP víceletých gymnázií a naopak nejnižší soulad v případě ŠVP středních škol.
Název v anglickém jazyce
School education programs in the context of strategic planning principles
Popis výsledku anglicky
This article deals with the question, to what extent school education programmes (SEPs) of primary and secondary schools in the Czech Republic meet the principles of strategic planning. Hence, the question whether SEPs may be regarded as strategic documents is researched. The content analysis of a sample of SEPs points out a rather low accordance between SEPs and the principles and strategic planning. However, there are a number of SEPs that meet most of the principles of strategic planning. Consequently, a potential to improve the strategic nature of SEPs is identified. The analysis, moreover, finds that the evaluation part of SEPs, formulation of SMART indicators and the links between SEPs and school resources are the main weaknesses of SEPs, regarding the principles of strategic planning. Finally, the analysis shows the highest accordance between SEPs and the principles of strategic planning for classical grammar schools and the lowest accordance between SEPs and the principles of strategic planning for secondary schools.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TD03000370" target="_blank" >TD03000370: Metodika na podporu tvorby, aktualizace a hodnocení školních vzdělávacích programů v počátečním vzdělávání v souladu s dobrou praxí strategického plánování</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Veřejné zakázky a PPP projekty
ISSN
1803-9553
e-ISSN
—
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
19-26
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—