Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Education and gender-based differences in employee motivation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F18%3A63519017" target="_blank" >RIV/70883521:28120/18:63519017 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.3846/16111699.2017.1413009" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.3846/16111699.2017.1413009</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3846/16111699.2017.1413009" target="_blank" >10.3846/16111699.2017.1413009</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Education and gender-based differences in employee motivation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main purpose of this article is to show dependencies between education and gender based on selected motivation factors. In order to obtain relevant data, the questionnaire method was used. In the years 2013-2016, 26,416 respondents participated. Descriptive statistics was used for data processing; the relationship between two categorical variables was verified by the chi-quadrate test and Tukey’s HSD test. The results of the research proved the hypotheses; i.e. that there are significant differences in motivation factors among Slovak employees related to their gender and education. The most significant motivation factors included basic salary, job security and a good working team. The paper presents an original verifiable methodology that can be used in research of a similar focus in other European countries. The research results point to the potential of various alternatives for business managers responsible for preparing incentive motivation programmes related to the analysed factors.

  • Název v anglickém jazyce

    Education and gender-based differences in employee motivation

  • Popis výsledku anglicky

    The main purpose of this article is to show dependencies between education and gender based on selected motivation factors. In order to obtain relevant data, the questionnaire method was used. In the years 2013-2016, 26,416 respondents participated. Descriptive statistics was used for data processing; the relationship between two categorical variables was verified by the chi-quadrate test and Tukey’s HSD test. The results of the research proved the hypotheses; i.e. that there are significant differences in motivation factors among Slovak employees related to their gender and education. The most significant motivation factors included basic salary, job security and a good working team. The paper presents an original verifiable methodology that can be used in research of a similar focus in other European countries. The research results point to the potential of various alternatives for business managers responsible for preparing incentive motivation programmes related to the analysed factors.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Business Economics and Management

  • ISSN

    1611-1699

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    19

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    80-95

  • Kód UT WoS článku

    000440620100005

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85047083333