Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Value co-creation and behavior intention in social commerce: The role of Technology Acceptance Model

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F18%3A63519302" target="_blank" >RIV/70883521:28120/18:63519302 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Value co-creation and behavior intention in social commerce: The role of Technology Acceptance Model

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Purpose: This study applies the Technology Acceptance Model (TAM) and the Service – Dominant Logic (S-D Logic) in an attempt to develop a framework, which explains the antecedent and consequences of value co-creation with social media platform in social commerce. Design/methodology/approach: The paper develops a conceptual model by integrating cutting-edge research in perceived usefulness, perceived ease of use, attitude, value cocreation, purchase intention, eWOM intention to study how these constructs interact with each other through a systematic review. Findings: From the theoretical analysis, we recognize that technology acceptance factors have an indirect effect on value co-creation which is mediated by attitude toward social media. Research/practical implications: This study contributes a better knowledge of behavioural intention by incorporating a variable not previous studied in social commerce context: value co-creation. Managers can get a deeper insight into current understanding of achieving a competitive advantage in Social Networking Sites (SNSs) strategy from this research. Originality/value: This study offers a theoretical background for future empirical research into the research field of value co-creation within the social commerce setting

  • Název v anglickém jazyce

    Value co-creation and behavior intention in social commerce: The role of Technology Acceptance Model

  • Popis výsledku anglicky

    Purpose: This study applies the Technology Acceptance Model (TAM) and the Service – Dominant Logic (S-D Logic) in an attempt to develop a framework, which explains the antecedent and consequences of value co-creation with social media platform in social commerce. Design/methodology/approach: The paper develops a conceptual model by integrating cutting-edge research in perceived usefulness, perceived ease of use, attitude, value cocreation, purchase intention, eWOM intention to study how these constructs interact with each other through a systematic review. Findings: From the theoretical analysis, we recognize that technology acceptance factors have an indirect effect on value co-creation which is mediated by attitude toward social media. Research/practical implications: This study contributes a better knowledge of behavioural intention by incorporating a variable not previous studied in social commerce context: value co-creation. Managers can get a deeper insight into current understanding of achieving a competitive advantage in Social Networking Sites (SNSs) strategy from this research. Originality/value: This study offers a theoretical background for future empirical research into the research field of value co-creation within the social commerce setting

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 5th International Conference on Finance and Economics

  • ISBN

    978-80-7454-767-6

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    606-622

  • Název nakladatele

    Fakulta managementu a ekonomiky, UTB ve Zlíně

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Ho Chi Minh City

  • Datum konání akce

    20. 9. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku