Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A Conceptual Framework and Propositions for the Adoption Behavior of F- Commerce.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F18%3A63521166" target="_blank" >RIV/70883521:28120/18:63521166 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A Conceptual Framework and Propositions for the Adoption Behavior of F- Commerce.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Facebook Commerce (F-commerce) offers a new platform where incorporate social input across business functions and has become the most noticeable marketing tools in online marketplaces. The widespread popularity of social media is due to the acceptance and usage in the personal, social, and qualified life of individual consumers. Although technology acceptance and e-commerce have been studied over time; however, the advanced circumstance of social commerce needs further theoretical boost through more empirical evidence. Additionally, little research exists with respect to the study regarding trust and risk in online social network. This paper will integrate the perceived risk model and develop an extended version of the Unified Theory of Acceptance and Use of Technology (UTATU2) to identify the drivers of online shopping adoption. Managerial implications are suggested and future research directions are also recommended.

  • Název v anglickém jazyce

    A Conceptual Framework and Propositions for the Adoption Behavior of F- Commerce.

  • Popis výsledku anglicky

    Facebook Commerce (F-commerce) offers a new platform where incorporate social input across business functions and has become the most noticeable marketing tools in online marketplaces. The widespread popularity of social media is due to the acceptance and usage in the personal, social, and qualified life of individual consumers. Although technology acceptance and e-commerce have been studied over time; however, the advanced circumstance of social commerce needs further theoretical boost through more empirical evidence. Additionally, little research exists with respect to the study regarding trust and risk in online social network. This paper will integrate the perceived risk model and develop an extended version of the Unified Theory of Acceptance and Use of Technology (UTATU2) to identify the drivers of online shopping adoption. Managerial implications are suggested and future research directions are also recommended.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Management 2018 Management and The World in Motion, Challenges, Opportunities and Threats

  • ISBN

    978-80-8165-301-8

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1-6

  • Název nakladatele

    Prešovská univerzita v Prešove

  • Místo vydání

    Prešov

  • Místo konání akce

    Starý Smokovec

  • Datum konání akce

    26. 9. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku