Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Influencing characteristics of social commerce environment in online shopping: a focus group study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F18%3A63521167" target="_blank" >RIV/70883521:28120/18:63521167 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Influencing characteristics of social commerce environment in online shopping: a focus group study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Social commerce, as a relatively new phenomenon, has attracted little research attention. Although social commerce has been gained social networking capabilities and provides characteristics that encourage customers to share their experience, there is a lack of systematic research on social commerce characteristics influence on consumer behavior. The main objective of this study is to thoroughly examine the characteristics of social commerce environment in online shopping. Focus group discussion among Generation Y (ages 18 to 34) is selected as a research method. This study considers four focus groups of Vietnamese consumers in online shopping via Facebook. In our best knowledge, this is the first study that conducts focus group in social commerce environment research. The results identify salient dimensions of three main constructs in social commerce environment, such as: content, interaction and network. Furthermore, the study explores the mediating role of attitude consumers in the relationship between social commerce features and purchase intention. The findings offer various implications for academic research and practice

  • Název v anglickém jazyce

    Influencing characteristics of social commerce environment in online shopping: a focus group study

  • Popis výsledku anglicky

    Social commerce, as a relatively new phenomenon, has attracted little research attention. Although social commerce has been gained social networking capabilities and provides characteristics that encourage customers to share their experience, there is a lack of systematic research on social commerce characteristics influence on consumer behavior. The main objective of this study is to thoroughly examine the characteristics of social commerce environment in online shopping. Focus group discussion among Generation Y (ages 18 to 34) is selected as a research method. This study considers four focus groups of Vietnamese consumers in online shopping via Facebook. In our best knowledge, this is the first study that conducts focus group in social commerce environment research. The results identify salient dimensions of three main constructs in social commerce environment, such as: content, interaction and network. Furthermore, the study explores the mediating role of attitude consumers in the relationship between social commerce features and purchase intention. The findings offer various implications for academic research and practice

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    8th International Conference on Management, Economics and Humanities

  • ISBN

    978-609-8239-14-0

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    1-10

  • Název nakladatele

    Diamond Scientific Publication

  • Místo vydání

    Vilnius

  • Místo konání akce

    Barcelona

  • Datum konání akce

    7. 12. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku