Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Differences in Approaches to Knowledge Sharing in Selected Cultures

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F18%3A63520597" target="_blank" >RIV/70883521:28120/18:63520597 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.18848/2324-7649/CGP/v13i02/15-29" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.18848/2324-7649/CGP/v13i02/15-29</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18848/2324-7649/CGP/v13i02/15-29" target="_blank" >10.18848/2324-7649/CGP/v13i02/15-29</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Differences in Approaches to Knowledge Sharing in Selected Cultures

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Knowledge sharing is a process that can enhance organizational innovativeness. Therefore, knowledge sharing is essential for organizations that build their competitive advantage on the ability to come out with innovations quicker or better than their competitors. Generally, it is supposed that the intensity of knowledge sharing could be influenced by national culture as well as other factors. The aim of this article is to examine in more detail the differences in tools used for knowledge sharing and the main factors influencing knowledge sharing in Czech, German, and Japanese companies. A qualitative design was chosen for the study. Semi-structured interviews were held with eleven managers. The collected data were analyzed with both open and axial coding. The results support the premise that national culture has an impact on knowledge sharing.

  • Název v anglickém jazyce

    Differences in Approaches to Knowledge Sharing in Selected Cultures

  • Popis výsledku anglicky

    Knowledge sharing is a process that can enhance organizational innovativeness. Therefore, knowledge sharing is essential for organizations that build their competitive advantage on the ability to come out with innovations quicker or better than their competitors. Generally, it is supposed that the intensity of knowledge sharing could be influenced by national culture as well as other factors. The aim of this article is to examine in more detail the differences in tools used for knowledge sharing and the main factors influencing knowledge sharing in Czech, German, and Japanese companies. A qualitative design was chosen for the study. Semi-structured interviews were held with eleven managers. The collected data were analyzed with both open and axial coding. The results support the premise that national culture has an impact on knowledge sharing.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The International Journal of Interdisciplinary Organizational Studies

  • ISSN

    2324-7649

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    15-29

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85063727495