Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tacit knowledge sharing and competitive values framework model of organizational culture

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F10%3A63509855" target="_blank" >RIV/70883521:28120/10:63509855 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Tacit knowledge sharing and competitive values framework model of organizational culture

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tacit knowledge sharing is considered to be the factor which allows to facilitate decision-making and to increase competitive ability and effectiveness of organization. Even if coded knowledge is easier to diffuse, the role of tacit knowledge is often essential for being able to use coded knowledge. Coded knowledge can even be unusable without the augmentation of tacit knowledge. The role of organizational culture is highly relevant for tacit knowledge sharing, which is social activity, face-to-face interaction and therefore can be influenced only through culture. This paper represents an empirical research about how the types of organizational culture according to the Competitive Values Framework model are supportive for tacit knowledge sharing. The Competing Values Framework consists of four culture types: clan, adhocracy, market and hierarchy. Clan culture is found to support tacit knowledge sharing all factors described refer to clan culture values and description. Adhocracy cultur

  • Název v anglickém jazyce

    Tacit knowledge sharing and competitive values framework model of organizational culture

  • Popis výsledku anglicky

    Tacit knowledge sharing is considered to be the factor which allows to facilitate decision-making and to increase competitive ability and effectiveness of organization. Even if coded knowledge is easier to diffuse, the role of tacit knowledge is often essential for being able to use coded knowledge. Coded knowledge can even be unusable without the augmentation of tacit knowledge. The role of organizational culture is highly relevant for tacit knowledge sharing, which is social activity, face-to-face interaction and therefore can be influenced only through culture. This paper represents an empirical research about how the types of organizational culture according to the Competitive Values Framework model are supportive for tacit knowledge sharing. The Competing Values Framework consists of four culture types: clan, adhocracy, market and hierarchy. Clan culture is found to support tacit knowledge sharing all factors described refer to clan culture values and description. Adhocracy cultur

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F08%2F0459" target="_blank" >GA406/08/0459: Rozvoj tacitních znalostí manažerů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Rozvoj tacitních znalostí manažerů: jak vyhledávat, rozvíjet a využívat skryté znalosti a zkušenosti manažerů 2010

  • ISBN

    978-80-7318-938-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta managementu a ekonomiky

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    1. 1. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku