Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Organizační kultura na středních školách a její změna vlivem Covid-19

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25840886%3A_____%2F22%3AN0000012" target="_blank" >RIV/25840886:_____/22:N0000012 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989100:27510/22:10249983

  • Výsledek na webu

    <a href="http://aak.slu.cz/artkey/aak-202202-0004_organizacni-kultura-na-strednich-skolach-a-jeji-zmena-vlivem-covid-19.php" target="_blank" >http://aak.slu.cz/artkey/aak-202202-0004_organizacni-kultura-na-strednich-skolach-a-jeji-zmena-vlivem-covid-19.php</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.25142/aak.2022.014" target="_blank" >10.25142/aak.2022.014</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Organizační kultura na středních školách a její změna vlivem Covid-19

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předmětem výzkumu je organizační kultura ve školách. Cílem je zjistit její případnou změnu po pandemii. Respondenty jsou náhodně vybraní učitelé středních škol z celé České republiky. K posouzení typu organizační kultury je použit dotazník OCAI Camerona a Quinna. Zjišťují se typy organizační kultury před Covid-19, v současnosti a preferované. Zjišťuje se, že zpočátku převažovala kultura hierarchie. Nyní se výrazně rozšířila kultura trhu a adhokracie. Preferovaným typem je jednoznačně klan. Zároveň jsou identifikovány posuny jednotlivých dimenzí každého typu ve všech třech zkoumaných situacích. Identifikované posuny mohou manažerům škol pomoci přijmout strategie pro vytváření a podporu zdravé organizační kultury.

  • Název v anglickém jazyce

    Organisational Culture in Secondary Schools and its Change due to Covid 19

  • Popis výsledku anglicky

    The subject of the research is organizational culture in schools. The aim is to find out its potential change after the pandemic. The respondents are randomly selected secondary school teachers from all over the Czech Republic. Cameron and Quinn's OCAI questionnaire is used to assess the type of organizational culture. The types of organizational culture before Covid-19, currently and preferred are identified. It is found that initially the culture of hierarchy prevailed. Now the market and adhocracy culture has grown significantly. The preferred type is clearly the clan. At the same time, the shifts of each dimension of each type in all three situations studied are identified. The identified shifts can help school managers adopt strategies for creating and promoting a healthy organizational culture.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta academica karviniensia

  • ISSN

    1212-415X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    22

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    37-49

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus