Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Evaluation of organisational culture dimensions and their change due to the pandemic.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F23%3A10250871" target="_blank" >RIV/61989100:27510/23:10250871 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/25840886:_____/23:N0000029

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S014971892300023X" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S014971892300023X</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.evalprogplan.2023.102246" target="_blank" >10.1016/j.evalprogplan.2023.102246</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Evaluation of organisational culture dimensions and their change due to the pandemic.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The purpose of this research is to determine whether the Covid-19 pandemic has had an impact on the change of organisational culture in public high schools. Additionally, if there has been a change in organisational culture, to what extent does this change differ from the preferred type? Cameron and Quinn&apos;s OCAI questionnaire was used to determine the types of organisational culture. 453 valid responses were obtained from teachers of randomly selected public secondary schools in all regions of the Czech Republic. Pre-Covid-19, the present and preferred status were assessed. It was found that initially hierarchy culture was predominant, while currently preferences for adhocracy and market culture have increased significantly, although the hierarchy type still prevails. In the type of future, respondents will see the clan of organisational culture. The shift in each type, but also in each of its dimensions in the three periods studied, provides the researcher with a theme for deeper research into the context, and for school institutions and principals to develop strategies to support the creation of a healthy organisational culture.

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation of organisational culture dimensions and their change due to the pandemic.

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of this research is to determine whether the Covid-19 pandemic has had an impact on the change of organisational culture in public high schools. Additionally, if there has been a change in organisational culture, to what extent does this change differ from the preferred type? Cameron and Quinn&apos;s OCAI questionnaire was used to determine the types of organisational culture. 453 valid responses were obtained from teachers of randomly selected public secondary schools in all regions of the Czech Republic. Pre-Covid-19, the present and preferred status were assessed. It was found that initially hierarchy culture was predominant, while currently preferences for adhocracy and market culture have increased significantly, although the hierarchy type still prevails. In the type of future, respondents will see the clan of organisational culture. The shift in each type, but also in each of its dimensions in the three periods studied, provides the researcher with a theme for deeper research into the context, and for school institutions and principals to develop strategies to support the creation of a healthy organisational culture.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Evaluation and Program Planning

  • ISSN

    0149-7189

  • e-ISSN

    1873-7870

  • Svazek periodika

    97

  • Číslo periodika v rámci svazku

    April

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    102246

  • Kód UT WoS článku

    000932514300001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85147307006