Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Assessing the Importance of Market Risk and its Sources in SMEs of the Visegrad Group and Serbia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F18%3A63520645" target="_blank" >RIV/70883521:28120/18:63520645 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://journal.asia.edu.tw/ADS/ads-market-risk_final-version/" target="_blank" >http://journal.asia.edu.tw/ADS/ads-market-risk_final-version/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Assessing the Importance of Market Risk and its Sources in SMEs of the Visegrad Group and Serbia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main goal of the paper is to assess the market risk sources of small and medium-sized enterprises in the V4 and Serbia according to the business environment of the countries analyzed. To achieve this goal, a questionnaire-based survey was carried out involving 1,905 small and medium-sized enterprises in these countries. Market risk sources include: losing customers, strong competition in the area of business, stagnation of the market, and unreliability of suppliers. Mathematical statistics tools (PivotTables, Relative Frequency, goodness of fit and Z-Score) were used to compare the evaluation of selected market risk sources. According to the entrepreneurs’ evaluation, the partial results of this research show that the most serious source of market risk is losing customers (22%). The country of operation of the entrepreneurs is a statistically significant factor when evaluating all sources of risk. There are statistically significant differences between entrepreneurs in the countries analyzed when evaluating - the high and very high intensity of - the following market risk sources: “losing customers”, “stagnation of the market” and “unreliability of suppliers”.

  • Název v anglickém jazyce

    Assessing the Importance of Market Risk and its Sources in SMEs of the Visegrad Group and Serbia

  • Popis výsledku anglicky

    The main goal of the paper is to assess the market risk sources of small and medium-sized enterprises in the V4 and Serbia according to the business environment of the countries analyzed. To achieve this goal, a questionnaire-based survey was carried out involving 1,905 small and medium-sized enterprises in these countries. Market risk sources include: losing customers, strong competition in the area of business, stagnation of the market, and unreliability of suppliers. Mathematical statistics tools (PivotTables, Relative Frequency, goodness of fit and Z-Score) were used to compare the evaluation of selected market risk sources. According to the entrepreneurs’ evaluation, the partial results of this research show that the most serious source of market risk is losing customers (22%). The country of operation of the entrepreneurs is a statistically significant factor when evaluating all sources of risk. There are statistically significant differences between entrepreneurs in the countries analyzed when evaluating - the high and very high intensity of - the following market risk sources: “losing customers”, “stagnation of the market” and “unreliability of suppliers”.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Advances in Decision Sciences

  • ISSN

    2090-3359

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2018

  • Číslo periodika v rámci svazku

    22

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    26

  • Strana od-do

    1-26

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85064045078