Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analysis of the market risk sources in the small and medium-sized enterprises of transport

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F19%3A63523327" target="_blank" >RIV/70883521:28120/19:63523327 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://komunikacie.uniza.sk/index.php/communications/issue/view/94" target="_blank" >http://komunikacie.uniza.sk/index.php/communications/issue/view/94</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analysis of the market risk sources in the small and medium-sized enterprises of transport

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the paper is to define important market risk sources in the transport small and medium-sized enterprises segment. A part of this aim is to find out how entrepreneurs evaluate these sources, and quantify the differences in their evaluation based on the entrepreneur’s characteristics, such as nationality, age, gender and others. The questionnaire was completed by 122 enterprises from Slovakia, Poland, the Czech Republic and Serbia. Statistical tools such as pivot tables, percentages and goodness-of-fit tests were applied to verify the formulated hypotheses. The most important source of market risk is a strong competition in the line of business. The achieved education of entrepreneurs is statistically significant characteristics for the evaluation of market risk sources in selected transport enterprises. The findings are important for state institutions and their support systems in the transport SMEs segment.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of the market risk sources in the small and medium-sized enterprises of transport

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the paper is to define important market risk sources in the transport small and medium-sized enterprises segment. A part of this aim is to find out how entrepreneurs evaluate these sources, and quantify the differences in their evaluation based on the entrepreneur’s characteristics, such as nationality, age, gender and others. The questionnaire was completed by 122 enterprises from Slovakia, Poland, the Czech Republic and Serbia. Statistical tools such as pivot tables, percentages and goodness-of-fit tests were applied to verify the formulated hypotheses. The most important source of market risk is a strong competition in the line of business. The achieved education of entrepreneurs is statistically significant characteristics for the evaluation of market risk sources in selected transport enterprises. The findings are important for state institutions and their support systems in the transport SMEs segment.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Communications - Scientific Letters of the University of Zilina

  • ISSN

    1335-4205

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    21

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    97-103

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85073150180