Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Game mechanics differences for Kosovans social media purchasers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F18%3A63521133" target="_blank" >RIV/70883521:28120/18:63521133 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Game mechanics differences for Kosovans social media purchasers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Consumer behaviour in the theoretical aspect has evolved over the years. Moreover, numerous seller have moved from physical retailer to online e-commerce websites or pages on social media. Social media within years have expanded the usage in the commercial world. In the digitization era, where consumers are daily users of technology and social media, gamification has been seen as an innovative engaging and motivating technique. So far, gamification has been employed in different fields such as healthcare, sustainability, government, transportation, education, and so on. Although, gamification appliance in consumer behaviour domain is not that much explored. Furthermore, one of gamification elements is game mechanics, which has been applied for the research purpose. This paper aims to explain the differences between consumers of different age groups and cities in the Republic of Kosovo regarding the game mechanics influence when purchasing via social media. A qualitative approach followed by a non-parametric test, Chi-Square test, has been employed to describe and explain the differences between the groups. This paper contributes to the existing theory of gamification, game mechanics and its impact on social media purchasers.

  • Název v anglickém jazyce

    Game mechanics differences for Kosovans social media purchasers

  • Popis výsledku anglicky

    Consumer behaviour in the theoretical aspect has evolved over the years. Moreover, numerous seller have moved from physical retailer to online e-commerce websites or pages on social media. Social media within years have expanded the usage in the commercial world. In the digitization era, where consumers are daily users of technology and social media, gamification has been seen as an innovative engaging and motivating technique. So far, gamification has been employed in different fields such as healthcare, sustainability, government, transportation, education, and so on. Although, gamification appliance in consumer behaviour domain is not that much explored. Furthermore, one of gamification elements is game mechanics, which has been applied for the research purpose. This paper aims to explain the differences between consumers of different age groups and cities in the Republic of Kosovo regarding the game mechanics influence when purchasing via social media. A qualitative approach followed by a non-parametric test, Chi-Square test, has been employed to describe and explain the differences between the groups. This paper contributes to the existing theory of gamification, game mechanics and its impact on social media purchasers.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Economic and Social Development: 13th International Scientific Conference on Economic and Social Development

  • ISBN

  • ISSN

    1849-7535

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    141-149

  • Název nakladatele

    Varazdin Development and Entrepreneurship Agency

  • Místo vydání

    Berlín

  • Místo konání akce

    Zagreb

  • Datum konání akce

    14. 12. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku