Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Game experience as a moderator in gamified online purchasing settings

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F21%3A63527259" target="_blank" >RIV/70883521:28120/21:63527259 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.inderscienceonline.com/doi/abs/10.1504/IJLC.2021.116700" target="_blank" >https://www.inderscienceonline.com/doi/abs/10.1504/IJLC.2021.116700</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Game experience as a moderator in gamified online purchasing settings

  • Popis výsledku v původním jazyce

    As online purchasing grows in importance, the interest of enhancing the online purchasing experience also increases. Although considered as ‘a reason to play’, gamification is established as a successful set of activities to motivate and engage end-users, consumers, patients and students. However, limited research has been conducted concerning the impact of game elements on s-commerce purchasing behaviour. Hence, this paper aims to investigate the effect of game elements in user behaviour for consumers who purchase via social media with the relationship being moderated by game experience. For hypotheses testing purposes, this study uses PLS-SEM and independent sample t-test to examine 721 questionnaires gathered via an online survey. The findings reveal that game elements positively and significantly influence user behaviour but the relationship is not moderated by game experience. This confirms that gamification is a concept extending beyond games; and, if designed and applied accurately, it may imbue dull experiences with fun and joy.

  • Název v anglickém jazyce

    Game experience as a moderator in gamified online purchasing settings

  • Popis výsledku anglicky

    As online purchasing grows in importance, the interest of enhancing the online purchasing experience also increases. Although considered as ‘a reason to play’, gamification is established as a successful set of activities to motivate and engage end-users, consumers, patients and students. However, limited research has been conducted concerning the impact of game elements on s-commerce purchasing behaviour. Hence, this paper aims to investigate the effect of game elements in user behaviour for consumers who purchase via social media with the relationship being moderated by game experience. For hypotheses testing purposes, this study uses PLS-SEM and independent sample t-test to examine 721 questionnaires gathered via an online survey. The findings reveal that game elements positively and significantly influence user behaviour but the relationship is not moderated by game experience. This confirms that gamification is a concept extending beyond games; and, if designed and applied accurately, it may imbue dull experiences with fun and joy.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Learning and Change

  • ISSN

    1740-2875

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4-5

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    399-418

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85111575953