Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Assessing pre-purchase risk attributes towards used-products: Evidence from E-shoppers in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F19%3A63524002" target="_blank" >RIV/70883521:28120/19:63524002 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/70883521:28140/19:63524002

  • Výsledek na webu

    <a href="https://dl.acm.org/doi/10.1145/3361785.3361815" target="_blank" >https://dl.acm.org/doi/10.1145/3361785.3361815</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/3361785.3361815" target="_blank" >10.1145/3361785.3361815</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Assessing pre-purchase risk attributes towards used-products: Evidence from E-shoppers in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Recent years have witnessed a marked increase in research focusing on risk in online transactions. Partly, these research efforts have been situated within the context of risk in online transactions in general with scant evidence considering the risk in the online used goods market in the Czech Republic. Less is also known about the level of risk associated with the customer to embark on online transactions of second-hand goods. Against this background, this paper is aimed at eliciting the magnitude of risky components aligned with the tendency to connect via online in search of second-hand goods. To achieve this, the research proposes a Non-Hierarchical (K-means) algorithm to glean relevant patterns in the data accrued from the Czech Republic. Hence, a simple random technique geared towards demographic variables was adopted to gather data; with 329 out of 411 respondents eligible for our analysis. Consequently, the research revealed through the K- means clustering algorithm that, consumers or respondents in these regions, namely, Pardubicky, Vysocina, and Kralovehradecky regions in the Czech Republic are more circumspect concerning the zeal to connect via online specifically second-hand goods. The findings from this shed light on a significantly ignored research area for researchers and provide a managerial strategy for online used goods vendors.

  • Název v anglickém jazyce

    Assessing pre-purchase risk attributes towards used-products: Evidence from E-shoppers in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Recent years have witnessed a marked increase in research focusing on risk in online transactions. Partly, these research efforts have been situated within the context of risk in online transactions in general with scant evidence considering the risk in the online used goods market in the Czech Republic. Less is also known about the level of risk associated with the customer to embark on online transactions of second-hand goods. Against this background, this paper is aimed at eliciting the magnitude of risky components aligned with the tendency to connect via online in search of second-hand goods. To achieve this, the research proposes a Non-Hierarchical (K-means) algorithm to glean relevant patterns in the data accrued from the Czech Republic. Hence, a simple random technique geared towards demographic variables was adopted to gather data; with 329 out of 411 respondents eligible for our analysis. Consequently, the research revealed through the K- means clustering algorithm that, consumers or respondents in these regions, namely, Pardubicky, Vysocina, and Kralovehradecky regions in the Czech Republic are more circumspect concerning the zeal to connect via online specifically second-hand goods. The findings from this shed light on a significantly ignored research area for researchers and provide a managerial strategy for online used goods vendors.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ACM International Conference Proceeding Series

  • ISBN

    978-1-4503-7232-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    15-20

  • Název nakladatele

    Association for Computing Machinery

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Paříž

  • Datum konání akce

    12. 9. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku