Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The role of green human resource management in driving hotel’s environmental performance: Interaction and mediation analysis

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F20%3A63522617" target="_blank" >RIV/70883521:28120/20:63522617 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0278431919307996?via%3Dihub" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0278431919307996?via%3Dihub</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.ijhm.2019.102392" target="_blank" >10.1016/j.ijhm.2019.102392</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The role of green human resource management in driving hotel’s environmental performance: Interaction and mediation analysis

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Previous studies have paid little attention to the links between green human resource management (GHRM) and environmental performance, especially examining an interaction and mediation analysis in the hospitality management. Therefore, the study bridges this research gap by extending the Ability-Motivation-Opportunity theory to explore the direct, indirect, and interactive roles of GHRM practices. A survey of 220 respondents at hotels suggests that: (1) training and employee involvement are critical tools in directly stimulating employee commitment and organisational citizenship behaviour towards the environment (OCBE), and hotels’ environmental performance; (2) OCBE plays an essential role in mediating the effects of training and performance management on environmental performance; and (3) the vital interaction of training and employee involvement significantly strengthens environmental performance. However, unexpected results are found: (1) performance management is an unimportant consideration in analysis of direct and interactive influences and (2) employee environmental commitment does not mediate the GHRM-environmental performance relationship.

  • Název v anglickém jazyce

    The role of green human resource management in driving hotel’s environmental performance: Interaction and mediation analysis

  • Popis výsledku anglicky

    Previous studies have paid little attention to the links between green human resource management (GHRM) and environmental performance, especially examining an interaction and mediation analysis in the hospitality management. Therefore, the study bridges this research gap by extending the Ability-Motivation-Opportunity theory to explore the direct, indirect, and interactive roles of GHRM practices. A survey of 220 respondents at hotels suggests that: (1) training and employee involvement are critical tools in directly stimulating employee commitment and organisational citizenship behaviour towards the environment (OCBE), and hotels’ environmental performance; (2) OCBE plays an essential role in mediating the effects of training and performance management on environmental performance; and (3) the vital interaction of training and employee involvement significantly strengthens environmental performance. However, unexpected results are found: (1) performance management is an unimportant consideration in analysis of direct and interactive influences and (2) employee environmental commitment does not mediate the GHRM-environmental performance relationship.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Hospitality Management

  • ISSN

    0278-4319

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    88

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    1-10

  • Kód UT WoS článku

    000539162100003

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85073006189