Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Impact of Entrepreneurship Education on Entrepreneurial Intention. A Quasi-Experimental Research Design

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F20%3A63524636" target="_blank" >RIV/70883521:28120/20:63524636 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.cjournal.cz/files/354.pdf" target="_blank" >https://www.cjournal.cz/files/354.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7441/joc.2020.01.03" target="_blank" >10.7441/joc.2020.01.03</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Impact of Entrepreneurship Education on Entrepreneurial Intention. A Quasi-Experimental Research Design

  • Popis výsledku v původním jazyce

    There is a dearth of studies focusing on the relationship between entrepreneurship education (EE) and entrepreneurial intention (EI) in post-communist transition countries. The aim of this paper is to investigate the impact of EE on EI in the context of a Balkan country. An analysis of covariance (ANCOVA) was performed in a quasi-experimental research design with a pre- and post-program setting. To ensure the comparability between two groups of individuals (those with formal EE and those with no formal EE), a propensity score matching (PSM) along with coarsened exact matching (CEM) methods were applied in an original dataset of 528 adults. The use of this triangulation method was intended to attain more robust results. Our research establishes the impact of EE upon EI, a finding which is consistent with previous studies conducted in developed countries. Thus, individuals with formal EE reflected a higher intention to start a business. These findings offer insights for government officials and leaders of higher education institutions responsible for developing curricula and policies aimed at motivating university graduates toward entrepreneurship upon graduation and or completion of an EE course of study.

  • Název v anglickém jazyce

    The Impact of Entrepreneurship Education on Entrepreneurial Intention. A Quasi-Experimental Research Design

  • Popis výsledku anglicky

    There is a dearth of studies focusing on the relationship between entrepreneurship education (EE) and entrepreneurial intention (EI) in post-communist transition countries. The aim of this paper is to investigate the impact of EE on EI in the context of a Balkan country. An analysis of covariance (ANCOVA) was performed in a quasi-experimental research design with a pre- and post-program setting. To ensure the comparability between two groups of individuals (those with formal EE and those with no formal EE), a propensity score matching (PSM) along with coarsened exact matching (CEM) methods were applied in an original dataset of 528 adults. The use of this triangulation method was intended to attain more robust results. Our research establishes the impact of EE upon EI, a finding which is consistent with previous studies conducted in developed countries. Thus, individuals with formal EE reflected a higher intention to start a business. These findings offer insights for government officials and leaders of higher education institutions responsible for developing curricula and policies aimed at motivating university graduates toward entrepreneurship upon graduation and or completion of an EE course of study.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Competitiveness

  • ISSN

    1804-1728

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    39-56

  • Kód UT WoS článku

    000522685200004

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85088238218