Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The impact of entrepreneurship education, entrepreneurial selfefficacy and gender on entrepreneurial intentions of university students in the Visegrad countries

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F19%3A43954344" target="_blank" >RIV/49777513:23510/19:43954344 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://hdl.handle.net/11025/34678" target="_blank" >http://hdl.handle.net/11025/34678</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/03075079.2017.1365359" target="_blank" >10.1080/03075079.2017.1365359</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The impact of entrepreneurship education, entrepreneurial selfefficacy and gender on entrepreneurial intentions of university students in the Visegrad countries

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Thispaperinvestigateswhetherentrepreneurialeducation(EE)contributes to the entrepreneurial intentions (EI) of university students in the Visegrád countries (Czech Republic, Hungary, Poland and Slovakia). The results show several differences with regard to the impact of education and entrepreneurial self-efficacy (ESE) on entrepreneurial intentions across the four nations. The direct impact of entrepreneurship education was positive and significant in only one country, Poland, the only of the four countries to have introduced entrepreneurship education at high-school level. Additionally, an indirect influence of EE on EI was uncovered. Using a multi-construct approach to ESE, the research proves that ESEs related to searching, planning and marshalling activities mediate the impact of entrepreneurial education on intentions, although these effects differ across the studied countries. Lastly, a gender comparison indicates that although women generally have lower entrepreneurial intentions and display lower levels of ESE they benefit more than men do from entrepreneurship education.

  • Název v anglickém jazyce

    The impact of entrepreneurship education, entrepreneurial selfefficacy and gender on entrepreneurial intentions of university students in the Visegrad countries

  • Popis výsledku anglicky

    Thispaperinvestigateswhetherentrepreneurialeducation(EE)contributes to the entrepreneurial intentions (EI) of university students in the Visegrád countries (Czech Republic, Hungary, Poland and Slovakia). The results show several differences with regard to the impact of education and entrepreneurial self-efficacy (ESE) on entrepreneurial intentions across the four nations. The direct impact of entrepreneurship education was positive and significant in only one country, Poland, the only of the four countries to have introduced entrepreneurship education at high-school level. Additionally, an indirect influence of EE on EI was uncovered. Using a multi-construct approach to ESE, the research proves that ESEs related to searching, planning and marshalling activities mediate the impact of entrepreneurial education on intentions, although these effects differ across the studied countries. Lastly, a gender comparison indicates that although women generally have lower entrepreneurial intentions and display lower levels of ESE they benefit more than men do from entrepreneurship education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studies in Higher Education

  • ISSN

    0307-5079

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    44

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    361-379

  • Kód UT WoS článku

    000456041100011

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85028534884