Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Social interactions impact on product and service development

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F20%3A63525377" target="_blank" >RIV/70883521:28120/20:63525377 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/picbe-2020-0031" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.2478/picbe-2020-0031</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/picbe-2020-0031" target="_blank" >10.2478/picbe-2020-0031</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Social interactions impact on product and service development

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Digital marketing has enabled a new style of consumerism. Nowadays consumers play active roles in product designing and service development. Social media and user-generated content give consumers possibilities to have some interactions regarding the new or existing product. This gives new opportunities to developers and empowers costumers to be involved in product and service development more than they used to be. While traditional marketing literature typically illustrates consumers as passive recipients this paper will show that digital marketing gives them chance to be actively involved in product and service development, tries to define how social interactions effects development and offers a conceptual model for future research. From the literature, it has emerged that social influence has a big impact on product and service development. This study will be important mostly for those companies who try to implement digital technologies now, as for companies who already adopted these technologies some time ago but they still can&apos;t find benefits from it. In the academic field, this paper will help researchers for their future work. Marketing inferences are drawn, and direction for future research is developed in the entire manuscript.

  • Název v anglickém jazyce

    Social interactions impact on product and service development

  • Popis výsledku anglicky

    Digital marketing has enabled a new style of consumerism. Nowadays consumers play active roles in product designing and service development. Social media and user-generated content give consumers possibilities to have some interactions regarding the new or existing product. This gives new opportunities to developers and empowers costumers to be involved in product and service development more than they used to be. While traditional marketing literature typically illustrates consumers as passive recipients this paper will show that digital marketing gives them chance to be actively involved in product and service development, tries to define how social interactions effects development and offers a conceptual model for future research. From the literature, it has emerged that social influence has a big impact on product and service development. This study will be important mostly for those companies who try to implement digital technologies now, as for companies who already adopted these technologies some time ago but they still can&apos;t find benefits from it. In the academic field, this paper will help researchers for their future work. Marketing inferences are drawn, and direction for future research is developed in the entire manuscript.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROCEEDINGS OF THE INTERNATIONAL CONFERENCE ON BUSINESS EXCELLENCE

  • ISBN

  • ISSN

    2502-0226

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    324-332

  • Název nakladatele

    Sciendo De Gruyter

  • Místo vydání

    Varšava

  • Místo konání akce

    Bukurešť

  • Datum konání akce

    11. 6. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000556549000031