Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Social Media in Use: A Uses and Gratifications Approach

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F21%3A00121887" target="_blank" >RIV/00216224:14560/21:00121887 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://hrcak.srce.hr/en/259187" target="_blank" >https://hrcak.srce.hr/en/259187</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.30924/mjcmi.26.1.12" target="_blank" >10.30924/mjcmi.26.1.12</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Social Media in Use: A Uses and Gratifications Approach

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Information technologies have caused radical changes in many areas, they have also changed marketing activities. Today, marketing activities are carried out in digital environments, facilitating the work of companies and helping consumers around the world. Consumers get the right information and data about products and services much easier and faster, as well as access different forms of entertainment. Therefore, it can be said that the place of traditional marketing today has been replaced by digital marketing. This paper tries to shed some light on how consumers of Western Balkans and specifically in Kosovo, use social media and how those shape their attitudes, based on the uses and gratifications approach. This is the first paper from this region, which analyzes social media, based on the previously mentioned approach. Since research in the region was prohibitive for us, we selected a sample of 200 consumers from Kosovo, active on social media. The findings of this paper serve managers in better attracting online customers through social media.

  • Název v anglickém jazyce

    Social Media in Use: A Uses and Gratifications Approach

  • Popis výsledku anglicky

    Information technologies have caused radical changes in many areas, they have also changed marketing activities. Today, marketing activities are carried out in digital environments, facilitating the work of companies and helping consumers around the world. Consumers get the right information and data about products and services much easier and faster, as well as access different forms of entertainment. Therefore, it can be said that the place of traditional marketing today has been replaced by digital marketing. This paper tries to shed some light on how consumers of Western Balkans and specifically in Kosovo, use social media and how those shape their attitudes, based on the uses and gratifications approach. This is the first paper from this region, which analyzes social media, based on the previously mentioned approach. Since research in the region was prohibitive for us, we selected a sample of 200 consumers from Kosovo, active on social media. The findings of this paper serve managers in better attracting online customers through social media.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Management : Journal of Contemporary Management Issues

  • ISSN

    1331-0194

  • e-ISSN

    1846-3363

  • Svazek periodika

    26

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    HR - Chorvatská republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    201-217

  • Kód UT WoS článku

    000668656900012

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85110419289