Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

An Assessment of Tourist Satisfaction: A review of Some Precursors and Consequences

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F20%3A63525744" target="_blank" >RIV/70883521:28120/20:63525744 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    An Assessment of Tourist Satisfaction: A review of Some Precursors and Consequences

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper aims to review the relationships and assessment of some important precursors (drivers) and consequences related to tourist satisfaction. Tourist satisfaction is important and is considered at the forefront of the success of the tourism business. A document analysis approach has been used to track the precursors (drivers) and the consequences of tourist satisfaction from the literature. The review shows that emotions, service quality, previous visit, and internet accessibility are important precursors while customer loyalty, revenue growth, and corporate goodwill come up as important consequences. The offered conceptual framework and research propositions in the current study are quite helpful to conduct future analytical assessment and evaluation. The suggested drivers and consequences are also beneficial for managers to improve the outlook of businesses as policy options. Limitations and future research directions are discussed at the end part of the paper.

  • Název v anglickém jazyce

    An Assessment of Tourist Satisfaction: A review of Some Precursors and Consequences

  • Popis výsledku anglicky

    This paper aims to review the relationships and assessment of some important precursors (drivers) and consequences related to tourist satisfaction. Tourist satisfaction is important and is considered at the forefront of the success of the tourism business. A document analysis approach has been used to track the precursors (drivers) and the consequences of tourist satisfaction from the literature. The review shows that emotions, service quality, previous visit, and internet accessibility are important precursors while customer loyalty, revenue growth, and corporate goodwill come up as important consequences. The offered conceptual framework and research propositions in the current study are quite helpful to conduct future analytical assessment and evaluation. The suggested drivers and consequences are also beneficial for managers to improve the outlook of businesses as policy options. Limitations and future research directions are discussed at the end part of the paper.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 3rd International Conference on Tourism Research

  • ISBN

    978-1-912764-54-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    322-329

  • Název nakladatele

    Academic Conferences and Publishing International Limited

  • Místo vydání

    London

  • Místo konání akce

    Valencia

  • Datum konání akce

    27. 3. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku