Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Explaining green purchase behaviour through generational cohort theory: A conceptual study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F20%3A63526045" target="_blank" >RIV/70883521:28120/20:63526045 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ocs.ef.jcu.cz/files/site/INPROFORUM%202020_ConferenceProceeding.pdf" target="_blank" >http://ocs.ef.jcu.cz/files/site/INPROFORUM%202020_ConferenceProceeding.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Explaining green purchase behaviour through generational cohort theory: A conceptual study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The term “Green” is attracting considerable attention within the lodging sector (Chen et al., 2009, Kim and Han, 2010). The interchangeable use of terms—green, sustainable, eco-friendly, and environmentally responsible—is quite common when describing a green lodging firm (Pizam, 2009). There has been a growing awareness of the environmental impact of hotel operation and development among customers, operators, and investors (Chen et al., 2009, Jones et al., 2014, Pryce, 2001). Lodging customers in recent years have become increasingly concerned about the environmental impact of the hotel industry (Lee et al.; 2011). A multi-dimensional instrument, known as the Theory of Green Purchase Behaviour (Han, 2020) has been developed to gauge tourists’ behaviour towards the purchase of green tourism products and services, this conceptual study aims to extend the above theory by incorporating the Cohort Generational Theory (Manheim, 1952) with an aim to estimate purchase propensities among Millennials and Generation Z. The study intends to investigate the intentions and estimate probable causes that lead to sustainable tourism consumption patterns across the generational cohorts taken into consideration

  • Název v anglickém jazyce

    Explaining green purchase behaviour through generational cohort theory: A conceptual study

  • Popis výsledku anglicky

    The term “Green” is attracting considerable attention within the lodging sector (Chen et al., 2009, Kim and Han, 2010). The interchangeable use of terms—green, sustainable, eco-friendly, and environmentally responsible—is quite common when describing a green lodging firm (Pizam, 2009). There has been a growing awareness of the environmental impact of hotel operation and development among customers, operators, and investors (Chen et al., 2009, Jones et al., 2014, Pryce, 2001). Lodging customers in recent years have become increasingly concerned about the environmental impact of the hotel industry (Lee et al.; 2011). A multi-dimensional instrument, known as the Theory of Green Purchase Behaviour (Han, 2020) has been developed to gauge tourists’ behaviour towards the purchase of green tourism products and services, this conceptual study aims to extend the above theory by incorporating the Cohort Generational Theory (Manheim, 1952) with an aim to estimate purchase propensities among Millennials and Generation Z. The study intends to investigate the intentions and estimate probable causes that lead to sustainable tourism consumption patterns across the generational cohorts taken into consideration

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 14th International Scientific Conference INPROFORUM Business Cycles – more than Economic Phenomena

  • ISBN

    978-80-7394-824-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    214-219

  • Název nakladatele

    Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích

  • Místo vydání

    České Budějovice

  • Místo konání akce

    České Budějovice

  • Datum konání akce

    5. 11. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku