Value creation through social media marketing: A threat to sustainability performance?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F20%3A63526229" target="_blank" >RIV/70883521:28120/20:63526229 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-030-64861-9_42" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-030-64861-9_42</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-64861-9_42" target="_blank" >10.1007/978-3-030-64861-9_42</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Value creation through social media marketing: A threat to sustainability performance?
Popis výsledku v původním jazyce
This paper contributes to the discussion on value creation. Using the literature review approach, it explains why co-creation cannot be the sole consequence of the value creation process between producers and customers. The paper shows through some empirical studies how value co-destruction sometimes occurs; depending on how the collaborative process between producers and customers is handled. The authors further discuss how sustainability performance may be affected by value creation. The review exposes the lack of both empirical and conceptual work in the area. Based on this, the authors suggest a framework that incorporates sustainability performance and value co-destruction and also offer propositions for further studies. © 2020, IFIP International Federation for Information Processing.
Název v anglickém jazyce
Value creation through social media marketing: A threat to sustainability performance?
Popis výsledku anglicky
This paper contributes to the discussion on value creation. Using the literature review approach, it explains why co-creation cannot be the sole consequence of the value creation process between producers and customers. The paper shows through some empirical studies how value co-destruction sometimes occurs; depending on how the collaborative process between producers and customers is handled. The authors further discuss how sustainability performance may be affected by value creation. The review exposes the lack of both empirical and conceptual work in the area. Based on this, the authors suggest a framework that incorporates sustainability performance and value co-destruction and also offer propositions for further studies. © 2020, IFIP International Federation for Information Processing.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Re-imagining Diffusion and Adoption of Information Technology and Systems: A Continuing Conversation
ISBN
978-3-030-64860-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
475-486
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Cham
Místo konání akce
Tiruchirappalli
Datum konání akce
17. 12. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—