Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Social media marketing, value creation and firm's sustainability performance: a study among young consumers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F23%3A63553318" target="_blank" >RIV/70883521:28120/23:63553318 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/AJIM-05-2022-0245/full/html" target="_blank" >https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/AJIM-05-2022-0245/full/html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1108/AJIM-05-2022-0245" target="_blank" >10.1108/AJIM-05-2022-0245</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Social media marketing, value creation and firm's sustainability performance: a study among young consumers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Purpose. Social media marketing (SMMT) is explored in the light of value creation (VC) and firms&apos; sustainability performance. This research deals with the influence of both value co-creation (VCCR) and value co-destruction (VCDE) on SMMT and firm sustainability.Design/methodology/approach. A quantitative approach is employed in this research. By means of structural equation modeling (SEM), specifically, PLS (partial least squares)-SEM, consumers&apos; responses are analyzed. Findings. The result confirms that SMMT influences firms&apos; sustainability performance. Additionally, the study established a relationship between SMMT and VCCR and SMMT and VCDE. The study further showed that VCCR contributes to sustainability. Concerning the indirect relationships, the study ndicates that VCDE influenced SMMT and sustainability performance. Research limitations/implications. A theoretical basis for studying both VCCR and VCDE is provided. The current study especially encourages further study into VCDE. Practical implications. This work informs businesses about using SMMT to enhance sustainability performance. This work also warns about the reality of VCDE when using SMMT. Originality/value. This research empirically explores SMMT and firm sustainability performance (SPFM) and also has a model that includes both VCCR and VCDE.

  • Název v anglickém jazyce

    Social media marketing, value creation and firm's sustainability performance: a study among young consumers

  • Popis výsledku anglicky

    Purpose. Social media marketing (SMMT) is explored in the light of value creation (VC) and firms&apos; sustainability performance. This research deals with the influence of both value co-creation (VCCR) and value co-destruction (VCDE) on SMMT and firm sustainability.Design/methodology/approach. A quantitative approach is employed in this research. By means of structural equation modeling (SEM), specifically, PLS (partial least squares)-SEM, consumers&apos; responses are analyzed. Findings. The result confirms that SMMT influences firms&apos; sustainability performance. Additionally, the study established a relationship between SMMT and VCCR and SMMT and VCDE. The study further showed that VCCR contributes to sustainability. Concerning the indirect relationships, the study ndicates that VCDE influenced SMMT and sustainability performance. Research limitations/implications. A theoretical basis for studying both VCCR and VCDE is provided. The current study especially encourages further study into VCDE. Practical implications. This work informs businesses about using SMMT to enhance sustainability performance. This work also warns about the reality of VCDE when using SMMT. Originality/value. This research empirically explores SMMT and firm sustainability performance (SPFM) and also has a model that includes both VCCR and VCDE.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50201 - Economic Theory

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Aslib Journal of Information Management

  • ISSN

    2050-3806

  • e-ISSN

    2050-3814

  • Svazek periodika

    neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    neuvedeno

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000911107200001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85146182808