Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The relationship between entrepreneurship education and entrepreneurial intention: Evidence from a transition country

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F21%3A63525081" target="_blank" >RIV/70883521:28120/21:63525081 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.inderscienceonline.com/doi/abs/10.1504/IJESB.2021.117347" target="_blank" >https://www.inderscienceonline.com/doi/abs/10.1504/IJESB.2021.117347</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The relationship between entrepreneurship education and entrepreneurial intention: Evidence from a transition country

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Finding ways that foster entrepreneurship is a constant concern for policymakers. Education is seen as a key factor that may contribute in this regard. This study seeks to assess the relationship between entrepreneurship education and entrepreneurial intention in the context of a transition country. Using a dataset of 528 respondents, two groups (treated and controlled) were created following a quasi-experimental research design. To ensure the comparability of these two groups, propensity score matching and coarsened exact matching were performed. The study found a positive relationship between entrepreneurship education and entrepreneurial intention, which is consistent with previous studies. This research provides useful insights for policymakers and universities who are responsible for designing policies or curricula to encourage students to engage in entrepreneurial activities.

  • Název v anglickém jazyce

    The relationship between entrepreneurship education and entrepreneurial intention: Evidence from a transition country

  • Popis výsledku anglicky

    Finding ways that foster entrepreneurship is a constant concern for policymakers. Education is seen as a key factor that may contribute in this regard. This study seeks to assess the relationship between entrepreneurship education and entrepreneurial intention in the context of a transition country. Using a dataset of 528 respondents, two groups (treated and controlled) were created following a quasi-experimental research design. To ensure the comparability of these two groups, propensity score matching and coarsened exact matching were performed. The study found a positive relationship between entrepreneurship education and entrepreneurial intention, which is consistent with previous studies. This research provides useful insights for policymakers and universities who are responsible for designing policies or curricula to encourage students to engage in entrepreneurial activities.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Entrepreneurship and Small Business

  • ISSN

    1476-1297

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    43

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    548-569

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85114516590