Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The association between gender and occupation in a gamified purchasing environment: perspective from Kosovo and Albania

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F21%3A63527258" target="_blank" >RIV/70883521:28120/21:63527258 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.inderscienceonline.com/doi/abs/10.1504/IJEMR.2021.116502" target="_blank" >https://www.inderscienceonline.com/doi/abs/10.1504/IJEMR.2021.116502</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1504/IJEMR.2021.116502" target="_blank" >10.1504/IJEMR.2021.116502</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The association between gender and occupation in a gamified purchasing environment: perspective from Kosovo and Albania

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Gamification is considered as a magic bullet to induce dull experiences with fun and enjoyment. However, understanding the gamification attributes for s-commerce users falls short due to limited empirical research. The purpose of this study is to explore the differences between males and females and employed and unemployed buyers who purchase products and services via s-commerce when game elements are considered. A questionnaire containing 61 questions and was distributed via social platforms. To analyse the gathered data, EFA and Mann-Whitney U test have been employed. The study concludes that for Kosovar s-commerce users employment status is significantly different regarding game mechanics. Regarding gender, out of all game elements, significant differences were found only in aesthetics. On the other hand, no gender and occupation differences have been identified for Albanian s-commerce users. The results of this study are useful for companies which provide products/services focused on gender and employment status.

  • Název v anglickém jazyce

    The association between gender and occupation in a gamified purchasing environment: perspective from Kosovo and Albania

  • Popis výsledku anglicky

    Gamification is considered as a magic bullet to induce dull experiences with fun and enjoyment. However, understanding the gamification attributes for s-commerce users falls short due to limited empirical research. The purpose of this study is to explore the differences between males and females and employed and unemployed buyers who purchase products and services via s-commerce when game elements are considered. A questionnaire containing 61 questions and was distributed via social platforms. To analyse the gathered data, EFA and Mann-Whitney U test have been employed. The study concludes that for Kosovar s-commerce users employment status is significantly different regarding game mechanics. Regarding gender, out of all game elements, significant differences were found only in aesthetics. On the other hand, no gender and occupation differences have been identified for Albanian s-commerce users. The results of this study are useful for companies which provide products/services focused on gender and employment status.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Electronic Marketing and Retailing

  • ISSN

    1741-1025

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    2015-231

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85111727265