Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Social Media Usage and SME Firms’ Sustainability: An Introspective Analysis from Ghana

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F22%3A63548738" target="_blank" >RIV/70883521:28120/22:63548738 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/2071-1050/14/15/9433" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2071-1050/14/15/9433</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/su14159433" target="_blank" >10.3390/su14159433</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Social Media Usage and SME Firms’ Sustainability: An Introspective Analysis from Ghana

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Social media is gradually transforming diverse business ecosystems due to the limitless capabilities they offer. Given this, emerging businesses across the globe are leveraging this innovation to improve their operations. While the literature on the usage of social media by small and medium enterprises (SMEs) is still emerging, the outcomes from existing research have not been coherent. Amid this, limited empirical evidence has been adduced on the affordance of the technology for the SME ecosystem in developing economies, particularly Ghana. Following this, this study aims to fill this research gap by investigating the impact of social media usage on the long-term sustainability of SMEs, specifically in Ghana. Using empirical data from 424 respondents who are representatives of manufacturing SMEs in Ghana, using SmartPLS techniques, the study confirmed that, generally, social media usage does not only have a positive impact on SMEs but drastically drives their motivations towards resilience and sustainability. The results further revealed a positive and significant effect of social media usage value creation, business connections and opportunities on SMEs’ sustainability. This study contributes to knowledge of social media usage and sustainability from a developing country’s perspective. This study offers several implications for theory and practice.

  • Název v anglickém jazyce

    Social Media Usage and SME Firms’ Sustainability: An Introspective Analysis from Ghana

  • Popis výsledku anglicky

    Social media is gradually transforming diverse business ecosystems due to the limitless capabilities they offer. Given this, emerging businesses across the globe are leveraging this innovation to improve their operations. While the literature on the usage of social media by small and medium enterprises (SMEs) is still emerging, the outcomes from existing research have not been coherent. Amid this, limited empirical evidence has been adduced on the affordance of the technology for the SME ecosystem in developing economies, particularly Ghana. Following this, this study aims to fill this research gap by investigating the impact of social media usage on the long-term sustainability of SMEs, specifically in Ghana. Using empirical data from 424 respondents who are representatives of manufacturing SMEs in Ghana, using SmartPLS techniques, the study confirmed that, generally, social media usage does not only have a positive impact on SMEs but drastically drives their motivations towards resilience and sustainability. The results further revealed a positive and significant effect of social media usage value creation, business connections and opportunities on SMEs’ sustainability. This study contributes to knowledge of social media usage and sustainability from a developing country’s perspective. This study offers several implications for theory and practice.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50201 - Economic Theory

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sustainability

  • ISSN

    2071-1050

  • e-ISSN

    2071-1050

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    nestrankovano

  • Kód UT WoS článku

    000839027500001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85136943062