Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Social media adoption in smes sustainability: evidence from an emerging economy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F23%3A63559218" target="_blank" >RIV/70883521:28120/23:63559218 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/70883521:28140/23:63559218

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1080/23311975.2023.2183573" target="_blank" >https://doi.org/10.1080/23311975.2023.2183573</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/23311975.2023.2183573" target="_blank" >10.1080/23311975.2023.2183573</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Social media adoption in smes sustainability: evidence from an emerging economy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Social media is constantly changing the business landscape across all economic sectors. Given this, small and medium enterprises (SMEs) are leveraging this to give their businesses a new trend. In emerging economies, however, the rate of adoption and integration of social media among small and medium enterprises appears to have lagged due to a multitude of factors. Drawing on the technology organization and environment (TOE) framework, the purpose of this study was to investigate the factors affecting social media application adoption and their impact on SMEs’ sustainability in Ghana’s context. Data was collected from 430 managers of SMEs in Ghana using a structured questionnaire and analyzed using a PLS-SEM. Findings revealed that cost-effectiveness, customer pressure, employees’ competence, financial resource availability, and leaders’ support positively influence social media adoption, while social media adoption also impacts SME firms’ sustainability. A negative effect was, however, observed for factors like industry pressure, perceived complexity, relative advantage, and perceived compatibility. This stucontributes to the rising deployment of social media by businesses to improve their competitiveness. The implications of the research are also discussed.

  • Název v anglickém jazyce

    Social media adoption in smes sustainability: evidence from an emerging economy

  • Popis výsledku anglicky

    Social media is constantly changing the business landscape across all economic sectors. Given this, small and medium enterprises (SMEs) are leveraging this to give their businesses a new trend. In emerging economies, however, the rate of adoption and integration of social media among small and medium enterprises appears to have lagged due to a multitude of factors. Drawing on the technology organization and environment (TOE) framework, the purpose of this study was to investigate the factors affecting social media application adoption and their impact on SMEs’ sustainability in Ghana’s context. Data was collected from 430 managers of SMEs in Ghana using a structured questionnaire and analyzed using a PLS-SEM. Findings revealed that cost-effectiveness, customer pressure, employees’ competence, financial resource availability, and leaders’ support positively influence social media adoption, while social media adoption also impacts SME firms’ sustainability. A negative effect was, however, observed for factors like industry pressure, perceived complexity, relative advantage, and perceived compatibility. This stucontributes to the rising deployment of social media by businesses to improve their competitiveness. The implications of the research are also discussed.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50201 - Economic Theory

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Cogent Business and Management

  • ISSN

    2331-1975

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    28

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000939787700001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85149360487