Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Achieving Data Driven Decision-Making Quality Through Digital Leadership and Organizational Optimization.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F23%3A63559578" target="_blank" >RIV/70883521:28120/23:63559578 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Achieving Data Driven Decision-Making Quality Through Digital Leadership and Organizational Optimization.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Study purpose is to provide a mechanism for overcoming the barrierstowards implementation of big data solutions in true sense for the organizations, which are not ready for future industrial demands. Interrelated theoretical lens of contextual leadership theory and strategic alignment model along with data analysis of 279 top manager from FMCG sector in Pakistan representing south Asian region provide support in favor of presented mechanism. Result analysis shows that organizational optimizations including top management commitment, strategic planning and departmental collaboration mediates the relationship between digital leadership and big data analytics. Furthermore, big data analytics has direct positive effect of data driven decision-making. Study has important managerial and theoretical implication that no matter how strong is the leadership, means through which the desire outcome could be achieve should not be ignore.

  • Název v anglickém jazyce

    Achieving Data Driven Decision-Making Quality Through Digital Leadership and Organizational Optimization.

  • Popis výsledku anglicky

    Study purpose is to provide a mechanism for overcoming the barrierstowards implementation of big data solutions in true sense for the organizations, which are not ready for future industrial demands. Interrelated theoretical lens of contextual leadership theory and strategic alignment model along with data analysis of 279 top manager from FMCG sector in Pakistan representing south Asian region provide support in favor of presented mechanism. Result analysis shows that organizational optimizations including top management commitment, strategic planning and departmental collaboration mediates the relationship between digital leadership and big data analytics. Furthermore, big data analytics has direct positive effect of data driven decision-making. Study has important managerial and theoretical implication that no matter how strong is the leadership, means through which the desire outcome could be achieve should not be ignore.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the International Conference on Industrial Engineering and Operations Management

  • ISBN

    979-8-3507-0542-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    1-10

  • Název nakladatele

    IEOM Society International

  • Místo vydání

    Canton

  • Místo konání akce

    Sydney

  • Datum konání akce

    20. 12. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku