Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The impact of business owners' individual characteristics on patenting in the context of digital innovation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F23%3A63564558" target="_blank" >RIV/70883521:28120/23:63564558 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0148296322008621?via%3Dihub" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0148296322008621?via%3Dihub</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.jbusres.2022.113397" target="_blank" >10.1016/j.jbusres.2022.113397</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The impact of business owners' individual characteristics on patenting in the context of digital innovation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    As digital transformation accelerates, generating demand for new digital products, processes, and technologies, it is necessary to create consensus among all the actors involved on the company&apos;s digital innovation strategies. Owners greatly influence a company&apos;s objectives and design: they represent a group to which the top management must pay particular attention. Understanding which individual aspects of the owners influence digital innovation processes becomes very important. However, studies on the impact of owners&apos; characteristics on digital innovation are rare. This article analyzes over 550 patent-holder firms engaged in digital innovation to fill this gap. The study evaluates the relationship between owners&apos; characteristics and patenting activity. The results show a significant impact of gender diversity, education, and minority status of the owners on digital innovation. By favoring a deeper understanding of the profile of owners concerning digital innovation, the findings of this study help top management identify more effective engagement strategies for a better performance of the digital transformation process.

  • Název v anglickém jazyce

    The impact of business owners' individual characteristics on patenting in the context of digital innovation

  • Popis výsledku anglicky

    As digital transformation accelerates, generating demand for new digital products, processes, and technologies, it is necessary to create consensus among all the actors involved on the company&apos;s digital innovation strategies. Owners greatly influence a company&apos;s objectives and design: they represent a group to which the top management must pay particular attention. Understanding which individual aspects of the owners influence digital innovation processes becomes very important. However, studies on the impact of owners&apos; characteristics on digital innovation are rare. This article analyzes over 550 patent-holder firms engaged in digital innovation to fill this gap. The study evaluates the relationship between owners&apos; characteristics and patenting activity. The results show a significant impact of gender diversity, education, and minority status of the owners on digital innovation. By favoring a deeper understanding of the profile of owners concerning digital innovation, the findings of this study help top management identify more effective engagement strategies for a better performance of the digital transformation process.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Business Research

  • ISSN

    0148-2963

  • e-ISSN

    1873-7978

  • Svazek periodika

    155

  • Číslo periodika v rámci svazku

    Neuveden

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    1-11

  • Kód UT WoS článku

    000883257700004

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85143804494