Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Impact of the mobile banking application ratings on the Vietnamese bank service income

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F23%3A63567358" target="_blank" >RIV/70883521:28120/23:63567358 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://czasopisma.uni.lodz.pl/CER/article/view/17284" target="_blank" >https://czasopisma.uni.lodz.pl/CER/article/view/17284</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18778/1508-2008.26.09" target="_blank" >10.18778/1508-2008.26.09</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Impact of the mobile banking application ratings on the Vietnamese bank service income

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Based on the relationship between fintech and bank performance and the role of mobile ap- plications in bank operations, we investigate the impact of mobile banking application (MBA) ratings on bank service income. The quarterly data from the 15 biggest Vietnamese commer- cial banks in 2019-2020 were extracted from the public financial statements and the Google Play Store. The Generalized Least Squares method is applied to process the proposed regression models. We find a positive impact of MBA ratings on bank service income. We additionally ex- plore the MBA quality of a large bank that does not meet customer expectations and how the in- teraction between MBA ratings and leverage harms bank service income. Finally, users gener- ally appreciate the MBA quality, and COVID-19 does not affect the link between MBA ratings and bank service income. The study provides novel knowledge on customer behavior through MBA ratings and their effect on bank service income in an emerging country.

  • Název v anglickém jazyce

    Impact of the mobile banking application ratings on the Vietnamese bank service income

  • Popis výsledku anglicky

    Based on the relationship between fintech and bank performance and the role of mobile ap- plications in bank operations, we investigate the impact of mobile banking application (MBA) ratings on bank service income. The quarterly data from the 15 biggest Vietnamese commer- cial banks in 2019-2020 were extracted from the public financial statements and the Google Play Store. The Generalized Least Squares method is applied to process the proposed regression models. We find a positive impact of MBA ratings on bank service income. We additionally ex- plore the MBA quality of a large bank that does not meet customer expectations and how the in- teraction between MBA ratings and leverage harms bank service income. Finally, users gener- ally appreciate the MBA quality, and COVID-19 does not affect the link between MBA ratings and bank service income. The study provides novel knowledge on customer behavior through MBA ratings and their effect on bank service income in an emerging country.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Comparative Economic Research-Central And Eastern Europe

  • ISSN

    1508-2008

  • e-ISSN

    2082-6737

  • Svazek periodika

    26

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    171-186

  • Kód UT WoS článku

    000961493100009

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85153848322