Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

MOBILE BANKING IN THE CORPORATE SEGMENT OF THE CZECH BANKING SECTOR

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F15%3A43873158" target="_blank" >RIV/70883521:28120/15:43873158 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    MOBILE BANKING IN THE CORPORATE SEGMENT OF THE CZECH BANKING SECTOR

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this article is to evaluate the current importance of mobile banking in the Czech banking sector, namely in the corporate segment and the possible influence of mobile banking busage on the customer satisfaction and subsequently on the financial performance of a bank. After the general theoretical study of the issue, realised by review of current research papers available, the study tested the level of mobile banking usage and satisfaction with this service in the corporate segment. For this purpose, we distributed a survey among 251 of Czech companies. Research proved that the overall level of usage of mobile banking is 21 % among companies. Companies are overall satisfied with mobile banking, when they use it. The most important reason, whycompanies do not use mobile banking is overall satisfaction with services provided via general communication channels. The survey results are accompanied by a market study of the current mobile banking applications available in the Czech

  • Název v anglickém jazyce

    MOBILE BANKING IN THE CORPORATE SEGMENT OF THE CZECH BANKING SECTOR

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this article is to evaluate the current importance of mobile banking in the Czech banking sector, namely in the corporate segment and the possible influence of mobile banking busage on the customer satisfaction and subsequently on the financial performance of a bank. After the general theoretical study of the issue, realised by review of current research papers available, the study tested the level of mobile banking usage and satisfaction with this service in the corporate segment. For this purpose, we distributed a survey among 251 of Czech companies. Research proved that the overall level of usage of mobile banking is 21 % among companies. Companies are overall satisfied with mobile banking, when they use it. The most important reason, whycompanies do not use mobile banking is overall satisfaction with services provided via general communication channels. The survey results are accompanied by a market study of the current mobile banking applications available in the Czech

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 7th International Scientific Conference Finance and the Performance of Firms in Science, Education and Practice

  • ISBN

    978-80-7454-482-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    533-544

  • Název nakladatele

    Fakulta managementu a ekonomiky, UTB ve Zlíně

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    23. 4. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku