Marketing kultury : nákupní preference na trzích divadel a kin
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F13%3A43870546" target="_blank" >RIV/70883521:28130/13:43870546 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Marketing kultury : nákupní preference na trzích divadel a kin
Popis výsledku v původním jazyce
Třebaže jsme zvyklí považovat kulturu za cosi ?vyššího?, co souvisí s duchovní stránkou člověka a má moc jej povznášet do vyšších pater jeho vlastní dokonalosti, její společenskou roli můžeme nazírat i z čistě pragmatických pozic: Vztah lidí ke kultuře akulturním produktům můžeme v zásadě považovat za vztah marketingový. Podstatou marketingu je určitá vazba mezi produktem a jeho cílovými skupinami, jinými slovy mezi prodávajícími a nakupujícími. Každý produkt, ať již komerční nebo nekomerční, spotřebnínebo umělecký, je zajímavý pro určitou (byť třeba nepočetnou) cílovou skupinu, která má určité motivace k jeho nákupu, ale zároveň i překážky (například časové, informační, prostorové, nebo i volní) při jeho konzumaci. V marketingu kultury tak stejně jako v jakékoliv jiné oblasti hraje roli marketingový výzkum. Tato studie blíže komentuje výsledky jednoho z nich ? výzkumu postojů obyvatel České republiky k divadlu a filmu jakožto oblastem umění, respektive k návštěvám divadla a kina jak
Název v anglickém jazyce
Arts marketing : buying preferences on the markets of theatres and cinemas
Popis výsledku anglicky
Although we often consider culture to have something to do with the spiritual side of a man and that it has a power to elevate him or her to higher levels of his or her own perfection, we can also think about the role of culture in society from a purelypragmatic position that the relationship of people to culture and cultural products is of a marketing nature, as the essence of marketing is a connection between the product and its target groups, in other words, between sellers and buyers. Every product, whether commercial or non-commercial, is interesting for any (albeit small) target group. Every target group not only has buying motivations, but it can also have some barriers to the product?s consumption such as a barrier of time, information, space,or even of a will. Thus, marketing research plays a significant role in marketing as it can help to solve some of these problems. This study comments on the results of the research on the Czech Republic inhabitants? relationship to theat
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Marketing Science and Inspirations
ISSN
1338-7944
e-ISSN
—
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
13-27
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—