Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Marketing kultury : nákupní preference na trzích divadel a kin

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F13%3A43870546" target="_blank" >RIV/70883521:28130/13:43870546 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Marketing kultury : nákupní preference na trzích divadel a kin

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Třebaže jsme zvyklí považovat kulturu za cosi ?vyššího?, co souvisí s duchovní stránkou člověka a má moc jej povznášet do vyšších pater jeho vlastní dokonalosti, její společenskou roli můžeme nazírat i z čistě pragmatických pozic: Vztah lidí ke kultuře akulturním produktům můžeme v zásadě považovat za vztah marketingový. Podstatou marketingu je určitá vazba mezi produktem a jeho cílovými skupinami, jinými slovy mezi prodávajícími a nakupujícími. Každý produkt, ať již komerční nebo nekomerční, spotřebnínebo umělecký, je zajímavý pro určitou (byť třeba nepočetnou) cílovou skupinu, která má určité motivace k jeho nákupu, ale zároveň i překážky (například časové, informační, prostorové, nebo i volní) při jeho konzumaci. V marketingu kultury tak stejně jako v jakékoliv jiné oblasti hraje roli marketingový výzkum. Tato studie blíže komentuje výsledky jednoho z nich ? výzkumu postojů obyvatel České republiky k divadlu a filmu jakožto oblastem umění, respektive k návštěvám divadla a kina jak

  • Název v anglickém jazyce

    Arts marketing : buying preferences on the markets of theatres and cinemas

  • Popis výsledku anglicky

    Although we often consider culture to have something to do with the spiritual side of a man and that it has a power to elevate him or her to higher levels of his or her own perfection, we can also think about the role of culture in society from a purelypragmatic position that the relationship of people to culture and cultural products is of a marketing nature, as the essence of marketing is a connection between the product and its target groups, in other words, between sellers and buyers. Every product, whether commercial or non-commercial, is interesting for any (albeit small) target group. Every target group not only has buying motivations, but it can also have some barriers to the product?s consumption such as a barrier of time, information, space,or even of a will. Thus, marketing research plays a significant role in marketing as it can help to solve some of these problems. This study comments on the results of the research on the Czech Republic inhabitants? relationship to theat

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Marketing Science and Inspirations

  • ISSN

    1338-7944

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    13-27

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus