Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Significance of Demographic and Behavioral Segmentation in Arts Marketing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F13%3A43870577" target="_blank" >RIV/70883521:28130/13:43870577 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Significance of Demographic and Behavioral Segmentation in Arts Marketing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Although we often consider culture to have something to do with the spiritual side of a man and that it has a power to elevate him or her to higher levels of his or her own perfection, we can also think about the role of culture in society from a purelypragmatic position that the relationship of people to culture and cultural products is of a marketing nature, as the essence of marketing is a connection between the product and its target groups, in other words, between sellers and buyers. Every product, whether commercial or non-commercial, is interesting for any (albeit small) target group. Every target group not only has buying motivations, but it can also have some barriers to the product?s consumption such as a barrier of time, information, space,or even of a will. Thus, marketing research plays a significant role in marketing as it can help to solve some of these problems. This study comments on the results of two marketing studies on the Czech Republic inhabitants? relationship

  • Název v anglickém jazyce

    The Significance of Demographic and Behavioral Segmentation in Arts Marketing

  • Popis výsledku anglicky

    Although we often consider culture to have something to do with the spiritual side of a man and that it has a power to elevate him or her to higher levels of his or her own perfection, we can also think about the role of culture in society from a purelypragmatic position that the relationship of people to culture and cultural products is of a marketing nature, as the essence of marketing is a connection between the product and its target groups, in other words, between sellers and buyers. Every product, whether commercial or non-commercial, is interesting for any (albeit small) target group. Every target group not only has buying motivations, but it can also have some barriers to the product?s consumption such as a barrier of time, information, space,or even of a will. Thus, marketing research plays a significant role in marketing as it can help to solve some of these problems. This study comments on the results of two marketing studies on the Czech Republic inhabitants? relationship

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICTIC 2013. Proceedings in Conference of Informatics and Management Sciences. The 2nd International Conference

  • ISBN

    978-80-554-0648-0

  • ISSN

    1339-231X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    98-103

  • Název nakladatele

    EDIS - Publishing Institution of the University of Zilina

  • Místo vydání

    Žilina

  • Místo konání akce

    Žilina

  • Datum konání akce

    25. 3. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku