Brand engagement for university students in depending on the structure of values
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F15%3A43873771" target="_blank" >RIV/70883521:28130/15:43873771 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Brand engagement for university students in depending on the structure of values
Popis výsledku v původním jazyce
The study demonstrates the relationship between the brand engagement, depending on the structure of values in Slovak university students (N=307, AM age=22.3 years).The results show, that for the engagement of brand among Slovak university students the strongest predictor is factor power, benevolence, hedonism and self-determination. Slovak university students attach engagement to brands according to display of certainpower, which may be related to satisfaction of social needs, with emphasis on interpersonal relationships. The perception of the engagement of the brand is associated with lower levels of self-determination, benevolence and higher level of hedonism. Slovak university students can be reached by emphasizing social status and prestige leadingto the satisfaction of social contact, highlighting the enjoyment of life and some sensuality with lower levels of independence, freedom, openness and loyalty, responsibility, sense of life.
Název v anglickém jazyce
Brand engagement for university students in depending on the structure of values
Popis výsledku anglicky
The study demonstrates the relationship between the brand engagement, depending on the structure of values in Slovak university students (N=307, AM age=22.3 years).The results show, that for the engagement of brand among Slovak university students the strongest predictor is factor power, benevolence, hedonism and self-determination. Slovak university students attach engagement to brands according to display of certainpower, which may be related to satisfaction of social needs, with emphasis on interpersonal relationships. The perception of the engagement of the brand is associated with lower levels of self-determination, benevolence and higher level of hedonism. Slovak university students can be reached by emphasizing social status and prestige leadingto the satisfaction of social contact, highlighting the enjoyment of life and some sensuality with lower levels of independence, freedom, openness and loyalty, responsibility, sense of life.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia - Social and Behavioral Sciences
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
2519-2523
Název nakladatele
Elsevier
Místo vydání
USA
Místo konání akce
Paris
Datum konání akce
25. 6. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—