Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Brand engagement for university students in depending on the structure of values

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F15%3A43873771" target="_blank" >RIV/70883521:28130/15:43873771 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Brand engagement for university students in depending on the structure of values

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study demonstrates the relationship between the brand engagement, depending on the structure of values in Slovak university students (N=307, AM age=22.3 years).The results show, that for the engagement of brand among Slovak university students the strongest predictor is factor power, benevolence, hedonism and self-determination. Slovak university students attach engagement to brands according to display of certainpower, which may be related to satisfaction of social needs, with emphasis on interpersonal relationships. The perception of the engagement of the brand is associated with lower levels of self-determination, benevolence and higher level of hedonism. Slovak university students can be reached by emphasizing social status and prestige leadingto the satisfaction of social contact, highlighting the enjoyment of life and some sensuality with lower levels of independence, freedom, openness and loyalty, responsibility, sense of life.

  • Název v anglickém jazyce

    Brand engagement for university students in depending on the structure of values

  • Popis výsledku anglicky

    The study demonstrates the relationship between the brand engagement, depending on the structure of values in Slovak university students (N=307, AM age=22.3 years).The results show, that for the engagement of brand among Slovak university students the strongest predictor is factor power, benevolence, hedonism and self-determination. Slovak university students attach engagement to brands according to display of certainpower, which may be related to satisfaction of social needs, with emphasis on interpersonal relationships. The perception of the engagement of the brand is associated with lower levels of self-determination, benevolence and higher level of hedonism. Slovak university students can be reached by emphasizing social status and prestige leadingto the satisfaction of social contact, highlighting the enjoyment of life and some sensuality with lower levels of independence, freedom, openness and loyalty, responsibility, sense of life.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - Social and Behavioral Sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    2519-2523

  • Název nakladatele

    Elsevier

  • Místo vydání

    USA

  • Místo konání akce

    Paris

  • Datum konání akce

    25. 6. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku