Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

FACEBOOK FAN PAGE ENGAGEMENT ANTECEDENTS AND CONSEQUENCES

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F17%3A00011021" target="_blank" >RIV/47813059:19520/17:00011021 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    FACEBOOK FAN PAGE ENGAGEMENT ANTECEDENTS AND CONSEQUENCES

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Social networks provided companies with the possibility to nurture interactive communication with customers. The key determinant of success in organic reach on social networks is customer's engagement. The question is, what causes intensive usage and engagement on brand fan pages on Facebook. Functional and hedonic determinants exist. Functional value means that the consumer perceives content on the brand page as helpful, useful and practical. Alternatively, hedonic value consists aspects such as fun, excitement or entertainment. The whole model would not be completed without the consequence of engagement which is intentional brand loyalty. To answer the research question, quantitative survey research strategy was used to collect data from a representative sample of 454 respondents with the aim to validate the model. Results showed statistically significant correlations between all constructs. Thus, there are practical implications of presented findings in the conclusion

  • Název v anglickém jazyce

    FACEBOOK FAN PAGE ENGAGEMENT ANTECEDENTS AND CONSEQUENCES

  • Popis výsledku anglicky

    Social networks provided companies with the possibility to nurture interactive communication with customers. The key determinant of success in organic reach on social networks is customer's engagement. The question is, what causes intensive usage and engagement on brand fan pages on Facebook. Functional and hedonic determinants exist. Functional value means that the consumer perceives content on the brand page as helpful, useful and practical. Alternatively, hedonic value consists aspects such as fun, excitement or entertainment. The whole model would not be completed without the consequence of engagement which is intentional brand loyalty. To answer the research question, quantitative survey research strategy was used to collect data from a representative sample of 454 respondents with the aim to validate the model. Results showed statistically significant correlations between all constructs. Thus, there are practical implications of presented findings in the conclusion

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Conference Proceedings from International Scientific Conference 7th - 8th November 2017 Congress Hall of the Slovak Academy of Science Smolenice, Slovak Republic

  • ISBN

    978-80-8105-918-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    310-319

  • Název nakladatele

    Faculty of Mass Media Communication, University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava, Slovakia

  • Místo vydání

    Smolenice

  • Místo konání akce

    Smolenice

  • Datum konání akce

    7. 11. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku