Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Customer engagement at a business entity in the field of sport

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F23%3A43906966" target="_blank" >RIV/60076658:12510/23:43906966 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://omp.ef.jcu.cz/index.php/EF/catalog/book/88" target="_blank" >https://omp.ef.jcu.cz/index.php/EF/catalog/book/88</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.32725/978-80-7694-053-6.19" target="_blank" >10.32725/978-80-7694-053-6.19</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Customer engagement at a business entity in the field of sport

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Customer engagement captures interactions among customers and companies (brands). It is one of the hot topics, also thanks to the development of various social networks, enabling an easy and fast realization of customer-brand interactions. This paper is designed as a case study describing the phenomenon of customer engagement at a chosen business entity in the field of sport. A particular hockey club from the Czech Republic was selected as an example. The aim was to identify ways and methods of engaging sports customers at the chosen business entity. A mixed research approach was used to obtain data: it was a mix of an online survey, content analysis of relevant materials, and semi-structured interviews with two managers from the chosen hockey club. Results indicate that there is a range of engaging activities, both online and offline. Overall, respondents think they are sufficiently engaged in the company&apos;s activities (92%), in which social networks play an important role in engaging customers at the analyzed company.

  • Název v anglickém jazyce

    Customer engagement at a business entity in the field of sport

  • Popis výsledku anglicky

    Customer engagement captures interactions among customers and companies (brands). It is one of the hot topics, also thanks to the development of various social networks, enabling an easy and fast realization of customer-brand interactions. This paper is designed as a case study describing the phenomenon of customer engagement at a chosen business entity in the field of sport. A particular hockey club from the Czech Republic was selected as an example. The aim was to identify ways and methods of engaging sports customers at the chosen business entity. A mixed research approach was used to obtain data: it was a mix of an online survey, content analysis of relevant materials, and semi-structured interviews with two managers from the chosen hockey club. Results indicate that there is a range of engaging activities, both online and offline. Overall, respondents think they are sufficiently engaged in the company&apos;s activities (92%), in which social networks play an important role in engaging customers at the analyzed company.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 17th International Scientific Conference:Challenges and Opportunities in the Digital World.

  • ISBN

    978-80-7694-053-6

  • ISSN

    2336-6788

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    123-128

  • Název nakladatele

    Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Ekonomická fakulta

  • Místo vydání

    České Budějovice

  • Místo konání akce

    České Budějovice

  • Datum konání akce

    2. 11. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku