Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Customer Engagement at a Chosen Business Entity Focused on Sport

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F24%3A43908908" target="_blank" >RIV/60076658:12510/24:43908908 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://inproforum.ef.jcu.cz/artkey/inf-990000-0900_Proceedings.php" target="_blank" >https://inproforum.ef.jcu.cz/artkey/inf-990000-0900_Proceedings.php</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.32725/978-80-7694-102-1.12" target="_blank" >10.32725/978-80-7694-102-1.12</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Customer Engagement at a Chosen Business Entity Focused on Sport

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Nowadays, a strong competitive environment prevails, and businesses are forcedto do their best to retain customers. Therefore, engagement marketing focuses not only onproducts or services offered but is characterized by building customer relationships viacustomer engagement. The research aims of this paper are to (1.) describe specific methodsand tools used for customer engagement at a chosen sports club and (2.) find out customers’preferences in the context of customer engagement. A mixed research approach was appliedto obtain data: a mix of qualitative content analysis and a quantitative online survey. As forresearch results, the following activities boosting customer engagement were detected firstly:(i.) sports club’s profiles on social networks and its websites, (ii.) workshops, seminars,lectures, and courses, (iii.) special offers, promotions, and discounts, and (iv.) charity eventsand support towards the local community. Secondly, customers of the chosen sports club feelmostly engaged and appreciate activities organized by the sports club.

  • Název v anglickém jazyce

    Customer Engagement at a Chosen Business Entity Focused on Sport

  • Popis výsledku anglicky

    Nowadays, a strong competitive environment prevails, and businesses are forcedto do their best to retain customers. Therefore, engagement marketing focuses not only onproducts or services offered but is characterized by building customer relationships viacustomer engagement. The research aims of this paper are to (1.) describe specific methodsand tools used for customer engagement at a chosen sports club and (2.) find out customers’preferences in the context of customer engagement. A mixed research approach was appliedto obtain data: a mix of qualitative content analysis and a quantitative online survey. As forresearch results, the following activities boosting customer engagement were detected firstly:(i.) sports club’s profiles on social networks and its websites, (ii.) workshops, seminars,lectures, and courses, (iii.) special offers, promotions, and discounts, and (iv.) charity eventsand support towards the local community. Secondly, customers of the chosen sports club feelmostly engaged and appreciate activities organized by the sports club.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    INPROFORUM 2024. Proceedings of the 18th International Scientific Conference INPROFORUM. Entrepreneurship for Sustainability

  • ISBN

    978-80-7694-102-1

  • ISSN

  • e-ISSN

    2336-6788

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    83-89

  • Název nakladatele

    Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Ekonomická fakulta

  • Místo vydání

    České Budějovice

  • Místo konání akce

    České Budějovice

  • Datum konání akce

    7. 11. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku