Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Development of student team competences with potential to be utilized in practise

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F16%3A43874693" target="_blank" >RIV/70883521:28130/16:43874693 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Development of student team competences with potential to be utilized in practise

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Modern approaches to education at universities press for an increase in the proportion of independent work of students and their participation in real-life tasks and scientific procedures. This effort is directly proportional to increasing demands on students, their experience and practical skills. On the other hand the need for development of scientific and research activities together with requisite economic behaviour of universities is on the increase. This paper is a report on the study focused on determination of differences, common behavioural characteristics and attitudes of students in various stages of a project processing. Further the study is concerned with competences of students in different grades of education, their motivation and attitude to work on the assigned tasks. It also detects an impact of students' study structure on their performance and quality of their work and analyses students' behaviour. On the basis of the qualitative analysis the study deduces incentives for an optimization of student team structure as a self-contained unit qualified for working on the real-life tasks taking into account specifics in arts oriented schools.

  • Název v anglickém jazyce

    Development of student team competences with potential to be utilized in practise

  • Popis výsledku anglicky

    Modern approaches to education at universities press for an increase in the proportion of independent work of students and their participation in real-life tasks and scientific procedures. This effort is directly proportional to increasing demands on students, their experience and practical skills. On the other hand the need for development of scientific and research activities together with requisite economic behaviour of universities is on the increase. This paper is a report on the study focused on determination of differences, common behavioural characteristics and attitudes of students in various stages of a project processing. Further the study is concerned with competences of students in different grades of education, their motivation and attitude to work on the assigned tasks. It also detects an impact of students' study structure on their performance and quality of their work and analyses students' behaviour. On the basis of the qualitative analysis the study deduces incentives for an optimization of student team structure as a self-contained unit qualified for working on the real-life tasks taking into account specifics in arts oriented schools.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology

  • ISBN

  • ISSN

    2146-7242

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    691-697

  • Název nakladatele

    Sakarya-Turkey

  • Místo vydání

    Turecko

  • Místo konání akce

    Vídeň

  • Datum konání akce

    13. 7. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku