Kreativita a efektivita na soutěžích reklamní tvorby
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F16%3A43874963" target="_blank" >RIV/70883521:28130/16:43874963 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kreativita a efektivita na soutěžích reklamní tvorby
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola se zabývá kritérii hodnocení kreativity a efektivity na soutěžích reklamní a propagační tvorby. Blíže si všímá dvou českých soutěží - Effie Awards a Art Directors Club Creative Awards. Podrobně analyzuje jejich výsledky v období let 2002 až 2015. Na jejich podkladě ukazuje, nakolik z pohledu tvůrců souvisí kreativita a efektivita v reklamní tvorbě. Kvantitativní analýza výsledků naznačuje, že reklamní a komunikační agentury, které jsou hlavními přihlašovateli prací na obou soutěžích, se na obou v principu snaží uspět s jinými kampaněmi. To naznačuje, že kreativita a efektivita jsou dva fenomény, o nichž reklamní tvůrci uvažují do značné míry odděleně.
Název v anglickém jazyce
Creativity and Efficiency at Advertising Contests
Popis výsledku anglicky
The chapter deals with the evaluation criteria of creativity and efficiency at adverting contests. It deals with two Czech advertising contests - Effie Awards and Art Directors Club Creative Awards in detail. It analyzes the results of both contests in the period 2002 to 2015. On their basis it shows how the creativity and efficiency in advertising is linked from the perspective of advertising creators. Quantitative analysis of the results suggests that the advertising and communications agencies, which are the main applicants in both contests, usually try to succeed in both of them with different campaigns. This suggests that the advertising creators think about creativity and efficiency separately in a large extent.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Kreativita a efektivita v marketingové komunikaci
ISBN
978-80-87500-83-5
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
11-28
Počet stran knihy
128
Název nakladatele
VeRBuM
Místo vydání
Zlín
Kód UT WoS kapitoly
—